неділя, 31 серпня 2008 р.

ЧАС ДЛЯ МОЛИТВИ І ЧАС ДЛЯ РУХУ

"Аврамова віра в Божі обітниці не лежала просто в його серці, як «піна на пиві», якщо ми використаємо земне порівняння Лютера. Аврамова віра в те, що Бог обіцяв, дала йому сили відповісти на Боже покликання. Він узяв свою дружину та свого небожа, разом зі своїми домашніми слугами та їхніми отарами, попрощався з родичами і друзями в Харані та вирушив у спекотну та запилену дорогу до Ханаану – краю, який обіцяв Бог, вузької смужки землі між трьома континентами. Аврам віддав себе і своє майбутнє цілковито в руки Божі. Є час молитися про Божий провід, але є також час для того, щоб припинити молитися та почати рухатися. Аврам пішов за Богом у радісному послухові".
Джон Джеске, Народна Біблія: Коментарі на книгу Буття, Lutheran Heritage Foundation, Київ 2007, стор. 125.

субота, 30 серпня 2008 р.

ДОБРО З РУКИ БОГА


РОЗКЛАД НА НЕДІЛЮ, 31 СЕРПНЯ:

Катехізис – 9:30 ранку.

Біблійний урок – 10:00.

Служба Божа – 11:00.

В неділю, 31 серпня ми розпочнемо дослідження Четвертої Заповіді «Шануй свого батька та матір свою, [щоб довгі були твої дні на землі]!» Також ми розпочнемо запис до Недільної школи для дітей, регулярні уроки якої відновлюються із 31 серпня з 10:00.

Про особливості з’явлення благодатного і люблячого Господа цареві Соломонові ми прочитаємо і обговоримо разом у 1 Книзі Царів, в 9 розділі.

Тема проповіді під час служби Божої: «Добро з руки Бога» (Екклезіяст 1:2; 2:18-26). Ласкаво просимо до Цекрви, яку наділяє усяким добром щедрий і многомилостивий Бог!

пʼятниця, 29 серпня 2008 р.

НОВИЙ МЕМОРІАЛ НЕВИННО УБІЄННИМ


Після служби Божої їхав із дружиною провідати родину і біля Новоград-Волинського зауважили новий меморіал невинно убієнним під час сталінських репресій. Згадали, що родина дядька дружини походить якраз із цих місць на Житомирщині. За спогадами Модеста Марковича, родича дружини, його рідне село і сусіднє село, просто перестали існувати, бо всі до одного жителі, окрім тих, що зуміли прорватися на західно-українські землі (які в той час були під Польщею), померли від голоду, організованого радянською владою. Про таке анти-людяне, безбожне ставлення до нашого народу, забувати ніколи не можна. Історія, як відомо, любить повторюватися. Молімося до Господа, аби Він далі благословляв Україну доброю владою, а всіх нас пам’яттю та бажанням перебувати у Його Слові.

четвер, 28 серпня 2008 р.

ВИКЛИК ПРАВДІ ТА СОВІСТІ

За повідомленням сайту http://www.newsru.com/ з посиланням на газету «Время новостей», концепція нового підручника «Історія Росії 1900-1945», яка готується освітянами Росії, передбачає доказ того, що «Сталін в конкретно-історичній ситуації діяв (як управлінець) цілком раціонально – як охоронник системи, як послідовний прихильник перетворення країни на індустріальне суспільство, яке керується з єдиного центру, як лідер країни, якій в найближчому майбутньому загрожує велика війна… Основну увагу учнів слід звертати на пояснення мотивів і логіки дій влади…»

Відповідно до цієї концепції, організованого Голодомору в Україні не було, і (за логікою нинішнього російського освітнього істеблішменту) фізичне нищення українського лютеранства було просто «звільненням західно-українських земель». Ось таке собі "академічне" звільнення російських школярів від сумління на користь логіки та раціональності...

понеділок, 25 серпня 2008 р.

ДЕНЬ ДІВИ МАРІЇ, БОГОРОДИЦІ


28 серпня ми згадуємо День Діви Марії, Богородиці. Її Бог обрав на Матір Його Єдинородного Сина, Ісуса Христа. Діва Марія раділа спасінням, яке вона одержала вірою в Свого Сина, Спасителя. Радіючи тим, що вона Його народить, Марія співала: «Величає душа моя Господа, і радіє мій дух у Бозі Спасі моїм» (Євангеліє від. Св. Луки 1:46). 28 серпня східна частина Християнської Церкви згадує саме, як день успіння Богородиці, коли її душа у сні покинула тлінне тіло і була перенесена до її Сина, нашого Спасителя, Ісуса Христа. У літургії Української Лютеранської Церкви ми прагнемо повторювати приклад віри Св. Марії словами: «За прикладом Діви Марії і всіх праведних себе самих і все життя наше, Христу Богу доручімо!»

неділя, 24 серпня 2008 р.

ДВА ЦАРСТВА ВІДРІЗНЯЮТЬСЯ ОДНЕ ВІД ОДНОГО


Чи міг би контраст між церквою та урядом бути більш разючим? Вони є різними царствами, хоч Христос є Царем їх обох. Два царства відокремлені одне від одного, хоч Христос править урядами і народами завжди та тільки на благо Своїх віруючих. Не наша справа відокремлювати два царства. Їхнє відокремлення відбулося до нас, воно полягає у двох абсолютно різних способах, якими Христос править ними.

Ми переконалися, що спосіб, у який Він встановлює та править Церквою, докорінно відрізняється від способу, у який Він править урядами. Так само відрізняються завдання, які Він поставив перед цими двома царствами. Та й інструменти, які вони використовують для своєї роботи, також дуже відрізняються.

Як ми побачили у Римлян 13, справа уряду карати злочинців та нагороджувати тих, хто чинить добро. Ця справа дуже важлива, але вона обмежується довжиною людського життя. Інструмент, який Бог довірив у руки урядові – це «меч» (Римлян 13:4); уряд виконує своє діло під страхом покарання тих, хто чинить спротив.

Справа Церкви, з іншого боку – проголошення Євангелія (Матвія 28:18-20). Ця справа має вічну винагороду. Вона приносить прощення та духовну силу у життя земне і, врешті-решт, веде до життя вічного на небесах. Єдиний інструмент, який Бог дає для цієї справи – це спасення звістка Євангелія. Звістка сама створює і підтримує спасенну віру, бо Христос ніколи не може бути відділений від Свого Слова. Він дарує Себе нам у ньому і приводить нас до Себе через нього (Ісаї 55:10, 11; Івана 6:35-40; Римлян 10:14-29; 1 Коринтян 12:3).

Чи могли б два царства більше відрізнятися? Одне має територію, визначену на мапі, друге існує в серцях. Одне опікується тільки тілесними та скороминущими потребами, друге, насамперед, піклується потребами духовними та вічними. Одне турбується про зовнішні вчинки, друге завжди концентрується на переживаннях, які мотивують поведінку. Ми вступаємо в одне через видиме, фізичне народження, у друге ми входимо невидимо, через духовне переродження, через двері віри в Євангельську обітницю, яку створив Святий Дух в нас через Хрищення. В одному царстві ми помираємо, а в другому – живемо вічно.

(Деніел М. Дойчландер. Світський уряд: Боже інше царство. Переклад з англійської мови Олени Дмитренко. LHF, 2002, стор. 42-43).

P. S. Отримати цю книгу безкоштовно можна за адресою: vhorpynchuk@hotmail.com

понеділок, 18 серпня 2008 р.

ВЕЛИЧАЄ ДУША МОЯ ГОСПОДА!

РОЗКЛАД НА НЕДІЛЮ, 24 СЕРПНЯ:

Катехізис – 9:30 ранку.

Біблійний урок – 10:00.

Служба Божа – 11:00.

В неділю, 24 серпня ми завершимо розгляд Першої Скрижалі Закону Божого і зокрема підсумку Закону, як його наводить наш Спаситель Ісус Христос: «Люби Господа Бога свого всім серцем своїм, і всією душею своєю, і всією своєю думкою… Люби ближнього, як самого себе» (Євангеліє від Св. Матвія 22:37, 39).

Молитву царя Соломона, наймудрішого з-поміж людей, ми будемо досліджувати під час Біблійного уроку (1 Царів 8).

Тема проповіді під час служби Божої: «Величає душа моя Господа» (Євангеліє від Св. Луки 1:46-54).

Запрошуємо до святкування Дня незалежності разом із нами!

ПРЕОБРАЖЕННЯ ГОСПОДНЄ

19 серпня українські лютерани святкують Преображення Господнє. Про цю чудесну подію читаємо в Євангелії від Св. Марка 9:1-9:

І сказав Він [Ісус Христос] до них: «Поправді кажу вам, що деякі з тут-о приявних не скуштують смерти, аж поки не бачитимуть Царства Божого, що прийшло воно в силі». А через шість день забирає Ісус Петра, і Якова, і Івана, та й веде їх осібно на гору високу самих. І Він переобразивсь перед ними. І стала одежа Його осяйна, дуже біла, як сніг, якої білильник не зміг би так вибілити на землі! І з'явивсь їм Ілля та Мойсей, і розмовляли з Ісусом. І озвався Петро та й сказав до Ісуса: «Учителю, добре бути нам тут! Поставмо ж собі три шатрі: для Тебе одне, і одне для Мойсея, і одне для Іллі...» Бо не знав, що казати, бо були перелякані. Та хмара ось їх заслонила, і голос почувся із хмари: «Це Син Мій Улюблений, Його слухайтеся!» І зараз, звівши очі свої, вони вже нікого з собою не бачили, крім Самого Ісуса. А коли з гори сходили, Він їм наказав, щоб нікому того не казали, що бачили, аж поки Син Людський із мертвих воскресне.

неділя, 17 серпня 2008 р.

СЛОВО БОЖЕ І "ПРАГМАТИКА"


Це саме Святе Письмо, яке спроможне зробити грішників мудрими на спасіння через віру, яка є в Христі Ісусі (2 Тим. 3:15), є «корисним» також для всього того, що «чоловік Божий», проповідник Євангелія, потребує, аби бути «готовим» «для всякого доброго діла» його служіння (в. в. 16, 17). Занурений у навчені Писанням (didaktois, 1 Кор. 2:13) слова з «розуму Христового» (в. 16), він стає «здібним навчати» (didaktikon, 1 Тим. 3:2) інших, як винахідливий батько родини, що завжди виймає зі свого скарбу старе й нове (Мт. 13:52).

На цьому треба сьогодні наголошувати з огляду на те, що часто відбувається в богословській освіті, але насправді робить чоловіка непридатним для служіння взагалі і для проповідування зокрема, або відверто відбираючи від нього будь-яке і всяке тверде Слово від Бога, або відштовхуючи на другий план серйозне захоплення об’явленою правдою, як «непрактичне». Історично-критичне або прагматичне каміння, яке заміняє Хліб Життя не може, звісно, годувати або підтримувати свої жертви, а тим більше воно не може будувати церкви або здійснювати її місію. Там, де руйнується або зневажається справжнє богослов’я, там, як на дріжджах, ростуть «практичні» курси, які призначені, аби оснастити майбутніх служителів психологічними та соціологічними «вміннями», які потрібні для маніпулювання людьми на масовому ринку релігії. Тоді «служитель» більше вже не є чоловіком Божим, сформованим боротьбою з Богом (Буття 32:24-31) у освяченому тексті і таїнстві, молитвою, дослідженням і випробовуванням (oratio, meditatio,tentatio), а порожнім функціонером, який займається своїм ремеслом задля прибутку та успіху.

Курт Маркворт (The Church and Her Fellowship, Ministry and Governance. The Luther Academy, St. Louis, Missouri, 1990, стор. 204).

вівторок, 12 серпня 2008 р.

ПРИМИРЕНІ В ЛЮДСЬКОМУ ТІЛІ БОГА


РОЗКЛАД НА НЕДІЛЮ, 17 СЕРПНЯ:

Катехізис – 9:30 ранку.

Біблійний урок – 10:00.

Служба Божа – 11:00.

В неділю, 17 серпня ми будемо шукати відповіді на питання, чи Бог вимагає, аби ми поклонялися Йому в якийсь особливий день тижня та що саме означає гріх проти Третьої Заповіді Божої.

Під час Біблійного уроку ми дізнаємося про дім царя Соломона та особливості Храму, який він збудував у Єрусалимі (1 Царів 7).

Тема проповіді під час служби Божої: «Примирені в людському тілі Бога» (Послання Св. Апостола Павла до Колосян 1:21-28). Запрошуємо до Божого миру!

І ЇЛИ ВОНИ...


«І їли Вони». Яку величну любов описують ті три слова! Троє гостей їли Саррин свіжий хліб і лагідну телятину. Ця сцена нагадує нам про те, що зробив Ісус, коли Він з’явився Своїм учням, які сумнівалися, через тиждень після Свого воскресіння. Коли ті перелякані чоловіки уявляли собі, що вони бачили привида, Ісус любляче попросив у них чогось попоїсти, і властиво, з’їв шматок засмаженої на вогні риби. Він показував їм, що не було жодного бар’єру, який блокував би їхню спільноту з Богом.

Яка приголомшлива думка! Авраам та Ісусові учні мали зрозуміти, як ви та я, що Всемогутній Бог хоче поділяти наше товариство, як друг. Саме ця приземлена, шукаюча, уважна любов Господа плавить захололі та вперті людські серця та завойовує їх для Себе. Ми прагнемо такої спільноти, яка відбулася під деревом у Хевроні. І Бог обіцяє, що ми можемо прагнути близької спільноти з Ним, коли ми їмо та п’ємо на банкеті Агнця.

Джон Джеске, Народна Біблія: Буття. Коментарі на розділ 18:1-8.

понеділок, 11 серпня 2008 р.

ЛЮТЕР ПРО СВЯТИЙ ДЕНЬ


І все-таки, через шабат, заповідь для церкви залишається. Вона позначає, що духовне життя для нас має відновлюватися через Христа…
Тож, як тут показано, людину було створено особливо для пізнання Бога і для поклоніння Йому; бо шабат не було призначено для корів та овець, а для людей, щоб у них зростало та збільшувалося пізнання Бога…
На сьомий день Він хотів, аби люди займалися, як Його Словом, так і іншими формами поклоніння, які установив Він, щоб ми найперше звертали увагу на той факт, що ця природа була створена головним чином для визнання і прославляння Бога…

Мартін Лютер, Лекції на Книгу Буття, розділ 2.

субота, 9 серпня 2008 р.

ЗАПОВІДЬ ЖИВА І БЛИЗЬКА

РОЗКЛАД НА НЕДІЛЮ, 10 СЕРПНЯ:


Катехізис – 9:30 ранку.

Біблійний урок – 10:00.

Служба Божа – 11:00.

В неділю, 10 серпня ми розпочнемо дослідження Третьої Заповіді Божої, яку доктор Лютер переклав, як «Пам’ятай день святий, що святити його!»

Під час Біблійного уроку ми дізнаємося, яким чином цар Соломон будував Храм для Імені Божого в Єрусалимі (1 Царів 5-6).

Тема проповіді під час служби Божої: «Заповідь жива і близька» (Повторення Закону 30:9-14). Ласкаво просимо до зібрання Божого народу!

неділя, 3 серпня 2008 р.

ДЕНЬ СВ. ПРОРОКА ЄЗЕКІЇЛЯ


Сьогодні ми згадуємо пророка Єзекіїля і дякуємо за нього Господу. Єзекіїль, син Бузі, був священиком, якого Бог покликав, аби він був пророком для вигнанців під час Вавилонської неволі (Єзекіїля 1:3). 597 р. до Р. Х. цар Навуходоносор і вавилонська армія привели царя Юдеї і тисячі найкращих громадян Єрусалиму, з Єзекіїлем включно, до Вавилону (2 Царів 24:8-16). У пророкуванні Єзекіїля надзвичайним чином відбилося його священство, як-от: святість Бога та образи Храму (наприклад, Єзекіїля 9-10 і 40-48). Від 593 р. до Р. Х. до зруйнування Єрусалиму та Храму 586 р. до Р. Х. Єзекіїль пророкував про неминучість божественного суду над Єрусалимом, над вигнанцями до Вавилону і на сімома народами, які оточували Ізраїль (Єзекіїля 1-32). Єрусалим впаде, а в вигнанці повернуться нескоро – це буде справедливою заплатою за їхні гріхи. Щойно до Єзекіїля дійшло слово про руйнування Єрусалиму та Храму, його послання стало посланням утіхи та надії. Через нього Бог обіцяв, що Його народ матиме майбутні відбудову, відновлення та оживлення у грядущому царстві Месії (Єзекіїля 33-48). Чимало символіки з пророцтв Єзекіїля було пізніше використано в Об’явленні Св. Івана [Джерело: “Commemorations Biographies,” Lutheran Service Book, LCMS Commission on Worship].

субота, 2 серпня 2008 р.

РОБІТНИКИ НА ЖНИВО БОЖЕ


РОЗКЛАД НА НЕДІЛЮ, 3 СЕРПНЯ:

Катехізис – 9:30 ранку.

Біблійний урок – 10:00.

Служба Божа – 11:00.

В неділю, 3 серпня у парафії «Воскресіння» буде досліджуватися Друга Заповідь Божа. Зі Слова Божого ми довідаємося, що означають слова: «Не призивай Ймення Господа, Бога твого, надаремно!» Зокрема ми розглянемо, що означає обман Іменем Божим і те, що Бог вимагає від нас у Другій Заповіді.

Під час Біблійного уроку ми вивчатимемо, які саме люди належали до адміністрації царя Соломона і про його домовленості щодо будівництва Храму (1 Царів 4-5).

Тема проповіді під час служби Божої: «Робітники на жниво Боже» (Євангеліє від Св. Луки 10:1-12, 16). Запрошуємо до Божого поля!

ДЕНЬ СВЯТОГО ПРОРОКА ІЛЛІ


2 серпня східна частина Церкви святкує день пророка Іллі. Ім’я пророка Іллі означає: «Мій Бог – Ягве [Господь]». Він пророкував у північному царстві – Ізраїлі в основному упродовж царювання Ахава (847-953 р. р. до Р. Х.) Під впливом своєї поганської дружини Єзавелі, Ахав спонукав своє царство до поклоніння Ваалові, а Єзавель робила все, аби заборонити поклоніння Ягве. Іллю було покликано Богом осудити це ідолопоклонство і закликати народ Ізраїлю назад до поклоніння Ягве, як єдиному правдивому Богові (як він це зробив у 1 Царів 18:20-40). Ілля був різкою та показною особою, живучи в пустині та носячи одяг із верблюжої шерсті і шкіряного поясу (2 Царів 1:8). Він був пророком на слові та ділі. Через Іллю було здійснено багато чудес, з воскресінням мертвого (1 Царів 17:17-24) та впливом на довготривалу посуху в Ізраїлі (1 Царів 17:1), включно. Наприкінці свого служіння, його було забрано на небеса. Це бачив його наступник, пророк Єлисей (2 Царів 2:11). Пізніше пророк Малахія проголосив, що Ілля повернеться перед приходом Месії (Мал. 4:5-6). Це пророцтво збулося у пророцькому служінні Івана Христителя (Мт. 11:14) [Джерело: “Commemorations Biographies,” Lutheran Service Book, LCMS Commission on Worship].