Але як було сказано раніше, такі діла слід
робити і такі страждання слід терпіти у вірі та в непохитній упевненості в
Божій ласці, аби всі діла залишалися в сфері Першої Заповіді та віри, яка
вправляється у цих стражданнях і стає сильнішою. Саме заради цієї віри були
запроваджені всі інші Заповіді та діла. Дивіться, який гарний золотий перстень
утворюють ці Три Заповіді та їхні діла. Подивіться, як Друга Заповідь
з’являється з Першої Заповіді, та її предмету, віри і як біжить у Третю, а
Третя своєю чергою іде назад через Другу в Першу! Перше діло – вірувати і мати добре серце та
впевненість у Богові. Звідси випливає друге добре діло, хвалити Боже Ім’я,
сповідувати Його благодать, віддавати всю шану Самому Йому. Потім слідує третє:
поклонятися Богові, молячись, слухаючи проповідь, розмірковуючи про Божі
благословення та осмислюючи їх і на додаток, дисциплінуючи себе та утримуючи
власну плоть впокореною.
Але коли нечистий дух бачить таку віру,
таку пошану і поклоніння Богові, то він лютує і підбурює переслідування,
нападає на тіло, на добро, на честь і життя. Він наводить на нас хворобу,
бідність, ганьбу і смерть, які дозволяє Бог і постановляє, аби все так сталося.
І дивіться, саме тут починається друге діло дотримування Третьої Заповіді. Цим
дотримуванням болісно випробовується віра – як золото у вогні (Екл. 2:5). Добре
є триматися непохитної впевненості в Бога, хоча й посилає Він нам смерть,
ганьбу, хворобу, бідність. І, переходячи цю жахливу форму гніву, добре є
вважати Його за нашого все-благодатного Отця – це є чимось тим, що має робитися
в цьому ділі Третьої Заповіді. За таких обставин страждання спонукають віру
кликати до Божого Імені, і славити Його в такому стражданні. Тож віра проходить
чітко крізь Третю Заповідь і йде знову до Другої. І через саме це кликання до
Божого Імені і через хваління Його, віра зростає і стає на ноги. Таким чином
віра зміцнюється через два діла Третьої і Другої Заповіді. Таким чином віра
виходить у діла і через діла зову повертається до себе так само, як сонце іде
до заходу і знову приходить на схід. Ось чому Писання ототожнюють день із
мирним життям у виконані діл, а ніч із життям страждань і біди. І таким чином
віра живе і діє в них обох; вона виходить і повертається в обох, як каже
Христос в Івана 9 (:4).
Немає коментарів:
Дописати коментар