пʼятниця, 5 грудня 2008 р.

ЄВАНГЕЛІЄ ЯК ПРОПОЗИЦІЯ І ЗАСІБ БЛАГОДАТІ


Сучасні протестанти…дивляться на Євангеліє, радше не як на засіб застосування любові Божої до грішника, а як на інформацію про любов Божу. Євангеліє вони розуміють, радше як «пропозицію благодаті», а не як «застосування благодаті». Саме по собі воно не має сили, а сила полягає у вашому рішенні його прийняти.

На противагу цьому Лютеранська Церква завжди наголошувала, що Євангеліє є і пропозицією благодаті, і засобом її застосування. Маючи справу із центральною доктриною про виправдання благодаттю через віру, тобто, що Бог вважатиме нашу віру в Ісуса за праведність, Ауґсбурзьке віросповідання повертається одразу до застосування спасіння:

«Щоб ми змогли цю віру одержати, Бог запровадив проповідницьке служіння, тобто Він надав Євангеліє і Таїнства, щоб через них, як через Свої засоби дарувати Святого Духа, Який створює віру, коли і де Він того забажає у тих, що чують Євангеліє, котре навчає, що ми маємо благодатного Бога не через наші власні заслуги, але через заслуги Христові, коли ми віруємо» (Ауґсбурзьке віросповідання: Стаття V, «Про проповідницьке служіння»).
Harold L. Senkbeil, Sanctification: Christ in Action, Evangelical Challenge and Lutheran Response. Milwaukee, NPH, 1992, стор 166, 167.

Немає коментарів: