(Нарис
проповіді пастиря В’ячеслава Горпинчука)
Благодать вам та мир нехай примножиться в пізнанні Бога й Ісуса, Господа нашого! (2 Петр. 2:1) Амінь.
Любі брати і сестри, у світі поширене уявлення про те, що люди в основному, у серці своєму добрі. Влітку 1970 року американський штат Делавер вирішив провести експеримент на одній з платних доріг. Експеримент тривав упродовж 20 днів, а суть його полягала в тому, що водії, які не мали дрібних грошей на сплату проїзду, отримували конверти, щоб плату за проїзд прислати поштою вже після проїзду дорогою. Послугою скористались 26 000 водіїв, а конверти повернули 582 водії, при чому в частині конвертів замість грошей були в кращому разі марки, а в гіршому – просто нарізаний папір. Втрати штату склали щонайменше $4, 000. Серця водіїв у штаті Делавер виявились в основному недобрими. Чи тільки серця водіїв, і чи тільки у штаті Делавер?
Але нам не потрібно ходити навіть так далеко. Хоча американські прикладів ми маємо дуже багато, бо американці, зазвичай, проблем не замовчують, а виявляють їх і вирішують. Ми можемо згадати наш трагічний і кривавий український приклад, коли пропагандисти мало не з усіх українських телеканалів переконували нас, що світ рухається до кращого майбутнього, у нас все буде чудово і нам не потрібна ані ядерна зброя, ані велика, сучасна і добре озброєна армія.
Всі ті політики, що це стверджували, всі олігархічні канали виявились негідними брехунами, на яких лежить відповідальність за вбивства українців, і за сьогоднішні втрати і руїни України. Бо світ виявився не добрим, як вони нам брехали. Правдивим виявився лише Бог, Який не стомлюється повторювати нам, що «ввесь світ лежить у злі» (1 Ів. 5:19). Не частинка світу, а ввесь світ лежить у злі. А обов’язком влади є захищати свій народ від зла, а не присипляти його різними нечестивими байками і нісенітницями.
Врешті-решт, як і обов’язком проповідників є про це весь час нагадувати і весь час говорити, що люди народжуються у гріхах і від самого зачаття, і народження є духовно мертвими. Хто ж каже, що люди мають добре начало, той, як ми бачили не просто помиляється сам, але й вводить інших людей в оману – в оману дуже небезпечну – з жахливими тимчасовими і ще страшнішими вічними наслідками.
Коли якомусь проповіднику вдається переконати людей в тому, що вони загалом добрі і, що їм просто варто докласти певних зусиль і зробити певну кількість добрих діл, аби здобути прощення гріхів, спасіння і вічне життя, що ж – йому вдалось звести людей на манівці і спрямувати їх на дорогу, що веде до суду Божого та пекла. Краще би вони не брались за проповідування і не називались священиками Божими! Бо вони і людей гублять, і на себе накликають гнів Божий.
Вони наче кажуть: «Ти, звичайно людина грішна, але водночас ти – не настільки вже й погана людина, щоб не мати можливості власними добрими ділами заслужити на Боже змилування і прощення. В тебе є ця можливість. Просто трудись. А якщо тобі не вистачає сил, то ось тобі список святих, які тобі можуть прийти на допомогу». Це може звучати доволі переконливо для людських вух. Адже все, що ми маємо в нашому житті, як нам здається, ми заробляємо нашою працею, нашими ділами.
Саме проти такої смертоносної логіки нас застерігає сьогодні Господь Святий Дух. Через Апостола Павла Він промовляє: «ми знаємо, що скільки говорить Закон, він говорить до тих, хто під Законом, щоб замкнути всякі уста, і щоб став увесь світ винний Богові. Бо жодне тіло ділами Закону не виправдається перед Ним, Законом-бо гріх пізнається». Ні одна людина, іншими словами, хай не наважується заявляти, що вона заслуговує на прощення гріхів, спасіння і вічне життя власними добрими ділами.
Відповідь Божа на такі претензії, навіть якщо вони навіяні високоповажними у світі духовними особами така: «Замкни свої уста! Твої діла не заслуговують на прощення! Ти винен Богові! Закон даний тобі, аби ти пізнав свій гріх і зрозумів, що ти не можеш власними добрими ділами заслужити прощення гріхів. Якщо ти далі уповаєш на власні добрі діла, то ти залишаєшся винним у порушенні Закону Божого і приреченим до смерті: тимчасової і вічної – до вічних мук у вогняному озері пекла!»
Божа праведність з’явилась без Закону, каже далі Апостол Павло. І саме про цю праведність свідчили Закон і Пророки. Він каже, що і до Різдва Христового весь Закон і Пророки проголошували, що людина не може бути виправдана добрими ділами. Натомість і Закон, і пророки свідчили про те, що людина отримає праведність у Спасителі, Який буде Бог, як-то про нього говорив Єремія: «А це Його Ймення, яким Його кликати будуть: «Господь – праведність наша» (Єр. 23:6).
І водночас цей Спаситель буде істинна людина і навіть більше – Він буде Син Давидів. Бог через того самого Єремію обіцяв: «Тими днями та часу того Я Давидові зрощу Пагінця Праведності, Він буде чинити на землі правосуддя та праведність!» (Єр. 33:15). І ось ця Праведність, каже Апостол з’явилась. І ця Праведність – Ісус Христос, Син Божий і Син Людський, Син Давидів, Бог і Спас.
І ця Божа праведність, продовжує Божий Апостол: «через віру в Ісуса Христа в усіх і на всіх, хто вірує». Кожен, хто вірує в Ісуса Христа – той має Його праведність. Христова праведність перебуває на кожному віруючому, на кожній віруючій. Ви, любі віруючі брати і сестри, покриті праведністю Христовою. І цією праведністю Христовою покритий кожен, хто вірував у грядущого Христа у Старому Заповіті. цією праведністю Христовою покритий кожен, хто віруєв Христа розп’ятого і воскреслого. І цією праведністю Христовою буде покритий кожен, хто віруватиме у Христа аж до Його повернення у славі.
А кожен, хто вірує в Христа, хто покритий Христового праведністю, той має прощення гріхів, спасіння, воскресіння і вічне життя. І тут не може бути ніяких винятків взагалі. Чому? Апостол пояснює: «Бо всі згрішили, і позбавлені Божої слави». У всіх є лише гріх, а замість того доброго, що нам так хотілося б мати ще до вірування в Христа у нас є лише – неслава, тобто гріх, неправедність і зло.
Цього в кожній людині стільки, що кожна людина може абсолютно законно вигукувати із Павлом: «Нещасна я людина! Хто мене визволить від тіла цієї смерти?» (Рим. 7:24). Тобто, я сам собі і ніхто з людей мені в цьому не допоможе! Що ж мені робити, якщо добрі діла мені допомогти нічого не можуть?
Апостол проголошує нам небесну втіху для всіх людей, адже ті, що вірують «дарма виправдуються Його благодаттю, через відкуплення, що в Ісусі Христі, що Його Бог дав у жертву примирення в крові Його через віру, щоб виявити Свою праведність через відпущення давніше вчинених гріхів, за довготерпіння Божого, щоб виявити Свою праведність за теперішнього часу, щоб бути Йому праведним, і виправдувати того, хто вірує в Ісуса».
Прощення гріхів, виправдання ми отримуємо задарма, тобто без жодних зусиль з нашого боку. Але водночас для Бога це мало неймовірно високу ціну – життя і смерть Його Сина Єдинородного, Який ціною Своїх святих страждань і смерті на хресті Голгофи викупив нас від усіх наших гріхів, від влади диявола і смерті. Він не мав страждати – Христос постраждав за нас. Син Божий не мав помирати – Він помер за нас. Ось така ціна викупу!
Ціна дуже висока – ціна життя і смерті Бога Сина, Який здолав смерть, воскреснувши на третій день із мертвих. Якими зухвалими виглядають заяви усіх тих проповідників, у яких ті намагаються нас переконати, що ми наші добрі діла можуть заслужити прощення гріхів. Вони наче кажуть: «Ти й без Христа насправді міг би обійтися!» Або: «Христової жертви, жертви Бога Сина, недостатньо для твого виправдання! Ти повинен здобувати спасіння своїми власними добрими ділами!»
Яка зухвалість і водночас яке незнання Бога, Його благодаті і любові Христа до людського роду… Любі брати і сестри, ви ж ще не забулись про те, яку силу має людський гріх. Згадайте про експеримент у Делавері. Врешті-решт, згадайте про те в час якої страшної війни ми живемо. Має рацію Апостол Павло, який каже про людські зусилля спастися добрими ділами: «де похвальба? Виключена. Яким законом? Законом діл? Ні, але законом віри. Отож, ми визнаємо, що людина виправдується вірою, без діл Закону».
Хто вірує в Христа, той виправданий самою вірою в Сина Божого і вже має прощення гріхів, праведність, спасіння і вічне життя. Ви, любі брати і сестри, що віруєте в Христа, вже маєте прошення гріхів, спасіння і вічне життя. Вас Христос воскресить до вічного життя у Його Царстві. Те воскресіння відбудеться, коли Син Божий повернеться у славі з усіма Його святими ангелами. До Його повернення залишається все менше і менше часу.
Сьогодні ми святкуємо неділю Реформації, дякуючи Господу за те, що Він підняв у Німеччині Свого вірного слугу, Мартіна Лютера, аби він відновив проповідь непофальшованого Євангелія у Христовій Церкві і відновив відправу Таїнстві відповідно до Божого Слова. Через працю доктора Мартіна Лютера і його сподвижників було відновлене Апостольське вчення про виправдання самою вірою в Христа, без діл Закону, без добрих діл.
А справжні добрі діла послідували за відновленням Євангелія. Бо віра – від слухання і то слухання Слова Христового. А де є віра, там обов’язково є і плоди віри, бо віра без діл – мертва. Але спочатку віра, виправдання через віру, а потім – діла, справжні, а не вигадані. Діла, що служать ближньому, прославляючи Христа. В Його святе Ім’я. Амінь.
А Сам Бог миру нехай освятить
вас цілком досконало, а непорушений дух ваш, і душа, і тіло нехай непорочно
збережені будуть на прихід Господа нашого Ісуса Христа! Вірний Той, Хто вас
кличе, Він і вчинить оте! (1 Сол. 5:23, 24). Йому нехай буде слава повіки!
Амінь.
Немає коментарів:
Дописати коментар