Давид наче каже[1]:
«Я маю плоть, яка воює проти духа. Тож будь присутній і підтримуй мене, аби я
не згрішив знову, як я був згрішив, будучи покинутий Тобою. Не відкидай мене
таким чином і не відбирай Твого Святого Духа від мене. Тобто, дай мені
наполегливості, аби моє тіло в мені освячувалося». Як раніше він просив про
певного Духа, тобто плейрофорію, як
це називає Павло (1 Сол. 1:5; Кол. 2:2) і повне знання про милосердя Боже, так
і тут він просить, аби не відбирався Святий Дух і його не було відкинуто. Я це
застосовую до освячення плоті та до умертвіння або ж нового послуху, який має
слідувати у виправданих, коли одружений чоловік живе у вірності зі своєю
дружиною та в приязні зі своїми ближніми, а уряд старанно керує спільнотою і не
потурає гріхам підданих. Добре відомо, що новий послух у виправданих приносить
із собою щоденне зростання серця в Духові, Який нас освячує, а саме, що після
битви проти решток фальшивих думок про Бога та проти сумніву, Дух продовжує
керувати діями тіла так, що пожадливість відкидається, а розум звикає до
терпеливості та інших моральних чеснот.
Мартін
Лютер, З лекції на Псалом 50
[1] Псалом
50 (51):13: «Не відкинь мене від Свого лиця, й не бери Свого Духа Святого від
мене».
Немає коментарів:
Дописати коментар