субота, 12 липня 2025 р.

Задля добра свого ближнього

    Оскільки правдивий християнин живе і трудиться на землі не лише для самого себе, але й для свого ближнього, – він робить це через саму природу його духа навіть тоді, коли сам у цьому потреби не має, але це потрібно та корисно для його ближнього. Позаяк меч надзвичайно корисний і необхідний для цілого світу з метою збереження миру, покарання гріха і стримування нечестивих, то християнин цілком охоче кориться правлінню меча, платить податки, шанує тих, хто у владі, служить, допомагає і робить усе, що може, аби допомогти діючій владі, аби вона могла функціонувати та щоб до неї мали пошану і страх. Хоча християнинові нічого з нього не потрібно – бо це для нього не суттєве – він попри це переймається тим, що служить іншим та приносить їм користь, як про це навчає Павло в Ефесян 5 (:21-6:9).

     Так само, як він робить інші діла любові, які сам не потребує – він не провідує хворих, аби одужати самому і не годує інших, бо сам потребує їжі – так само він служить і діючій владі не через те, що він цього потребує, але заради інших – аби вони були захищені та щоб нечестивці не ставали гіршими. Цим він нічого не втрачає – така служба нічим йому не шкодить, але вона приносить велику користь світові. Якби він так не служив, то не діяв би як християнин, а робив би всупереч любові – він також подавав би поганий приклад іншим людям, які подібним чином не корилися би владі, навіть якщо вони не є християнами. Таким чином зневажалося б Євангеліє так начебто воно навчає бунтам і породжує свавільних людей, які не бажають принести іншим людям користь або їм послужити, коли насправді Євангеліє робить християнина слугою всіх людей. Так і в (Євангелії від Св.) Матвія Христос заплатив пів-шекеля податку, аби їх не спокушувати, хоча потреби сплачувати такий податок він не мав.

 Мартін Лютер 

Немає коментарів: