Юрист говорить про людину, як про власника
та володаря майна, а лікар говорить про людину, як про здорову або хвору. Але
богослов обговорює людину, як грішника. В богослов’ї – це сутність людини.
Богослов переймається тим, що людина починає усвідомлювати цю свою природу,
зіпсовану гріхами. Коли це стається, слідує відчай, який кидає її у пекло.
Перед обличчям праведності Божої, що робитиме людина, яка знає, що вся її природа
зруйнована гріхом і що нічого не залишилося, на що вона може покладатися і, що
вся її праведність скорочена фактично до нічого? Коли розум стільки відчув, то має слідувати
друга частина цього знання. Це й – не справа припущення, а це цілковито справа
практики та відчуття. Людина чує і дізнається, чим є благодать і виправдання,
який є Божий план для людини, що впала в пекло, а саме: що Бог вирішив
відновити людину через Христа. Тут відкинутий розум підбадьорюється і на основі
цього вчення про благодать він радісно проголошує: «Хоча я грішник сам по собі,
я – не грішник у Христі, який став Праведністю для нас (1 Кор. 1:30). Я
праведний і виправданий через Христа, Праведного і Який виправдовує, і Який
називається Той, Хто виправдовує, бо Він належить грішникам і був посланий для
грішників».
One dogma but many dogmatics. . .
4 години тому
Немає коментарів:
Дописати коментар