Я намагався, і то з усіх сил,
проте й донині не осягнув повністю жодного слова з цілого Писання. Тому далі
залишаюся школярем, а до того ж щодня в Духові торкаюся того, що знаю і шукаю
правильного розуміння Десяти Заповідей і християнської віри. І хоча мені до певної міри прикро, що я,
настільки великий доктор, хочу того я чи ні, мушу з усією моєю вченістю
перебувати в ученості моїх Гансика та Магдаленки, і ходити в ту саму школу, в
якій годуватимуться[1]
й вони. Хто ж з усіх людей у повному обсязі збагне як то слід збагнути хоча би
це Слово Боже: Отче наш, що Єси на небесах? Бо той, хто розуміє ці слова у
вірі: Бог, Який створив власними руками небо і землю (є наш Отець), той робить
щиросердечний висновок: Допоки цей Бог є моїм Отцем, а я – Його дитям, хто може
мені зашкодити? Тож я – пан неба і
землі, і всього, що в них і на них є. Ангел Гавриїл - мій слуга, Рафаїл – мій візниця, а всі інші
ангели – духи служебні в усіх моїх потребах і для цього посилаються вони мені
Отцем, Сущим на небесах, щоб я об камінь не вдарив моєї ноги. Тож я так і
вірую: якщо дозволить мій добрий Отець схопити мене і кинути у темницю, або
дозволить мою голову відсікти чи у воді мені втопитися – якщо таке (аби нас
випробувати) стається, щоб ми всередині пізнали наскільки вивчили ми ці слова,
а тим більше це одне слово «Отець» – тоді хитається віра наша у серці нашому і
наша слабкість думає: «Хтозна чи це правда?» Та я знаю одне слово, яке є
найважчим у цілому Писанні, а саме: «твій» – у Першій Заповіді (Вихід 20:2).
[1]
В рукописі abnuntur.
Можливо: aluntur.
Із Застільних бесід доктора Мартіна Лютера, Про Святе Писання: Запис 9
Немає коментарів:
Дописати коментар