Існують
три завдання, які зокрема є необхідними для кожного уряду, які він має наразі
робити, особливо в цих землях.[1]
По-перше, покласти край жахливому обжерству та пияцтву, не лише через їхню
надмірність, а через їхню дорожнечу. Бо через приправи, спеції і тому подібне,
без яких ми могли би добре обійтися, тимчасовому багатству нашого краю завдано
немалої шкоди і (втрата) щоденно зростає.
Мирська влада вже має достатньо роботи, аби запобігти цим двом великим
видам зла, бо це зло дуже в нашій країні вкоренилося. Як можуть можновладці
краще прислужитися Богові та собі та більше вдосконалити свою країну?
По-друге, (уряд
повинен) вести боротьбу проти надмірної вартості одягу, на які витрачається
таке велике багатство, а прислуговується лише світові та плоті. Шоком є
розуміти, що таке неправильне використання багатства виявляється серед людей,
яких передавали, охрищували та посвячували Христові Розп’ятому і які повинні
нести з Ним хреста і готуватися до життя грядущого, щоденним умертвінням себе
самих. Якщо якісь люди помилилися через невігластво, то це було би ще більш
стерпним. Але це вкрай нехристиянський стан справ, коли ця непомірність
практикується настільки вільно, без покарання, без ганьби, без перепон. Власне
кажучи, у такій пишноті шукають похвали та слави.
По-третє, (уряд
повинен) вивести лихварське скуповування tzingskauff[2],
яке приносить руїну, біду та катастрофу кожній країні, кожному народові і
кожному місту спритним вдаванням, що це – не лихварство. Вони вдають, що це –
не лихварство, насправді фактом є те, що це – набагато гірше ніж лихварство, бо
люди не остерігаються його як лихварства відкритого. Дивіться, ось три юдеї, як
їх ще називають, висмоктують увесь світ насухо. У цих справах, якщо пани
хочуть дати добрий звіт за своє служіння Богові, то вони повинні ані спати, ані
ледарювати.
Немає коментарів:
Дописати коментар