Швейцарська Реформація,
яка розпочалася з тенденціями до пелагіанства і раціоналізму, що були передані
Цвінґлі, виправилася Кальвіном, який під впливом Лютеранської Церкви, був
приведений до тієї глибшої віри, яка в багатьох її аспектах, є поступкою
лютеранській системі на противагу цвінґліанській. У порівнянні з Цвінґлі,
Кальвін в доктрині та поклонінні був лютеранствуючий, але в порівнянні з
Лютером, в обох він був цвінґліанствуючий. Але лютеранствуючого елемента,
привнесеного Кальвіном, і яким він порятував швейцарську систему від сповзання в
хаос вже з самих початків, не було достатньо для того, аби подолати всі
дефекти. Порівняно велика єдність кальвінізму порушилася національними
тенденціями, що проявилися: у постанні різноманітних національних символів
віри, в яких було мало справжньої відмінності в доктрині; у внутрішніх сектантських
тенденціях, що продукували кальвіністські конфесії всередині національних
кальвіністських церков; і в відгалужуванні армініанської та інших сект.
Лютеранська Церква, з іншого боку, мала й далі відносно велику єдність. Вона не відчувала поділу на національності,
серед яких вона була поширена. По всьому світові вона мала спільне Сповідання
віри.[1]
A curious dispute. . .
23 години тому
Немає коментарів:
Дописати коментар