Надія на життя і благодать
Тож коли
Натан засудив Давида (2 Сам. 2:17): «Ти – той чоловік смерті», то Давид
упокорився і взявся за цю жертву. Потім, почувши: «Не помреш», він цю жертву
довершив. Посеред гніву він здобув надію на милосердя; посеред відчуття смерті,
він здобув надію на життя. З такого досвіду народжений цей вірш,[1] з
якого ми навчаємося про жертву угодну Богові, а саме: надіятися на життя і
благодать посеред смерті і гніву Божого. Це богослов’я слід пізнавати лише з
власного досвіду. Без досвіду не зрозуміти, що «убогі духом» (Мт. 5:3) повинні
знати про те, що вони тоді перебувають у благодаті, коли найбільше відчувають
гнів Божий і що у відчаї вони повинні надіятися на милосердя, а в
самовдоволенні – боятися Бога. Як каже інше місце (Пс. 146 (147):11): «Господь
любить тих, хто боїться Його, хто надію складає на милість Його!» Відповідно до
цього вірша Бог за визначенням – ніщо інше, як благодать і ласка, але лише до
покірних і збідованих.
Мартін Лютер, З лекції
на Псалом 50 (51)
[1] Жертва
Богові – зламаний дух; серцем зламаним та упокореним Ти не погордуєш, Боже!
Немає коментарів:
Дописати коментар