четвер, 30 травня 2019 р.

Теорія Кальвіна про Причастя і слова Св. Апостола Павла

    
     Теорія Кальвіна полягає в тому, що Святий Дух передає тіло Христове. Павло ж каже про те що тіло Христове передається хлібом. Він згадує лише два елементи: хліб і тіло. Кальвін каже, що Святий Дух передає кров Христову, а Павло каже, що її передає чаша - знову лише два елементи: чаша і кров, а не три: чаша, Святий Дух і кров. 
    Кальвін робить віру посередником передавання а Павло каже, що передавальним чинником є хліб, який ми ломимо та чаша, яку ми благословляємо. Кальвін робить причастя тілом і кров'ю Христовими прив'язаним до гідних отримувачів, істинних віруючих, а для всіх інших є лише причастя хлібом і вином. Павло ж говорить про те, що Причастя є також і для тих, що "споживають і п'ють негідно", "не розважаючи про Господнє тіло", "споживаючи та п'ючи собі на суд", "винні проти тіла та крові Господа" і водночас він стверджує, що їм хліб передає тіло, а  чаша - кров Христову. Причастя Кальвіна може відбуватися де завгодно і завжди, де присутній завжди Святий Дух і де є віра. Павло ж чітко обмежений тим, що пов'язане з хлібом і чашею. 
     Кальвінове причастя достоїнства і дієвості тіла та крові Христових, а Павлове Причастя - Причастя самими тілом і кров'ю Христовими. Кальвінове причастя - причастя відсутніми тілом і кров'ю, а Павлове Причастя - Причастя присутніми тілом і кров'ю і то настільки присутніми, що хліб, який ламається і дається, передає це тіло, а чаша, яка благословляється і п'ється - передає кров. Кальвін говорить про віру, якою ми духовно споживаємо відсутнє тіло, а Павло говорить про елементи, якими ми таїнственно споживаємо присутнє тіло Христове.

Чарльз Краут, Консервативна реформація і її богослов’я

Немає коментарів: