четвер, 15 жовтня 2020 р.

Особливості судової реформи царя Йосафата

 

Багато-хто зауважив у нинішніх подіях в Америці щось таке, що глибоко непокоїть. Наше майбутнє як суспільства не виглядає добрим не лише через те, що в нашому суспільства було величезне скорочення кількості християн, але через те, що, здається. що ми, як країна, втрачаємо відчуття жаху (великого страху перед Божим гнівом). Кожного, хто може допустити прилюдно, що «Божий гнів зійде» на людину, що вчинила зло, просто засміють. Так було не завжди. Томас Джефферсон (який, наскільки нам відомо, християнином не був) писав одного разу: «Воістину, я тремчу за мою країну, коли розмірковую, що Бог – справедливий і що Його справедливість не може спати повіки»[1]. Якщо ми дбаємо про нашу земну країну, ми маємо багато про що молитись і маємо перед собою багато роботи.

Повертаючись до нашого тексту, ми зауважуємо, що є декілька суттєвих рис, які Йосафат хоче бачити у його суддях. Перше – це «Господній страх», який ми можемо розуміти в глибшому сенсі шанобливості віруючого. Друге – це вірність, а третє – рішучість. Йосафат хоче, аби його судді діяли у відважній вірі, щоб вони служили як Господні представники із Господом, як їхнім постійним союзником. Все життя віруючого проводиться в присутності Бога, а суддя – це той, хто має покликання сидіти на сидінні Господа, судячи «для Господа». Оскільки судді – віруючі, то в них, коли вони будуть виконувати своє покликання, будуть бачити образ їхнього Отця. Як у Бога немає улюбленців, так само улюбленців не матимуть і вони. Як немислимо для Бога діяти несправедливо, так немислимо буде це й для них.

Вірність означає розглядати кожну справу серйозно, незважаючи на те, чи вони судитимуть «за кров, чи то за Закон, чи то за заповідь, устави, чи за права». Це – Закон Господній: порушувати його – гріх і накликає Божий гнів. Тож те, що не стосується Закону – неважливе. І нарешті рішучість необхідна в людині, яку  просять застосовувати Закон у житті людей. Судді не можуть тремтіти – вони повинні діяти. А коли вони діють у страхові Божому, то хай вони покірно довіряють обітниці, що Господь – їхній союзник і Він буде з тими, що чинять добро.

Ми вже зауважили яке саме застосування  ці вірші могли б мати для християн, що живуть у земному суспільстві. Вони також мають особливе значення для християн, як людей покликаних ділитись Євангелієм із усіма народами. Це ми бачимо у фразі «нема в Господа, Бога нашого… огляду на особу». Ідея про Божу абсолютну неупередженість закорінена в переконанні, що Бог цілковито справедливий. Вона містить вражаюче зображення. Слово «огляд на особу» є перекладом єврейського вислову «приймання облич». Бог, перед тим, як вирішувати, що робити, не дивиться на соціальний статус людини, її стать чи вік.

Пол Вендленд, З коментарів на 19-ий розділ 2 Книги Хронік



[1] Notes on the State of Virginia, query 18 (1784).

Немає коментарів: