Коли Мойсей говорить про обрядові або політичні закони, то він, зазвичай, використовує такий вираз: ви повинні дотримуватися у своєму поколінні. І там, де Павло застерігає про подібні речі, то він говорить про те, що тільки юдеї є під Законом, у Законі та від Закону (Рим. 3:9; 4:16; 1 Кор. 9:20).
Закон був нашим вихователем до Христа (Гал. 3:23-24). Він був накладений аж до часу направи (Євр. 9:10). І він належить до Старого Заповіту, який був застарілим і скасованим у час Нового Заповіту (Єр. 31:31-32; Євр. 8:13).
Існує два види цього закону, а саме: обрядовий і політичний. Моральні закони існували ще до Мойсея, вписаними в розум людей при створенні і ще до Мойсея їх часто повторювали патріархи і Сам Бог - вони були збережені Христом і Його Апостолами в Новому Заповіті (Мт. 5:17 і далі; Рим. 3:31; 7:7, 12; 13:8-9). Фактично, Бог Сам вказав на цю різницю між Його законами. Бо приписи Декалогу Він писав власними руками і наказав, щоб їх поставили в ковчег заповіту (1 Цар. 8:9).
Але Мойсей написав інші закони, яких притримувалися у храмі (2 Цар. 22:8). На цих засадах і потрібно шукати поділ Божих законів на їхні види і те, чому їх, зазвичай ділять саме на три види: моральний, обрядовий і політичний.
Мартін Хемніц, Довідник: Служіння, Слово і Таїнства
A curious dispute. . .
22 години тому
Немає коментарів:
Дописати коментар