Так само як наша негідність не чинить і не становить Таїнства - так само і людська негідність не робить його недійсним і його не скасовує. Бо це Таїнство основується не на нашій вірі, а на Слові та на Божому запровадженні. Оскільки і те саме Слово однаково промовляє до Петра і до Юди: "Прийміть, споживайте, це - тіло Моє; пийте з неї всі, це - кров Моя", то звідси випливає, що Юда, хоча й негідно, але так само як Петро приймає не лише хліб і вино, але водночас і Христові тіло та кров - Петро на спасіння, а Юда - на осуд.
І Павло говорить про те, що негідні люди стають винними не лише супроти хліба та вина, але й супроти Господніх тіла та крові. Він також додає, що вони стають винними через те, що не розважають, а їдять і п'ють негідно. Тож звідси випливає, що і негідні люди споживають Господнє тіло проте споживають його негідно і стають винними супроти Господнього тіла. У цьому сенсі промовляє і Августин: "Віра, яку має людина, не чинить повноти і правди Таїнства, але вона дуже важлива для плину життя".
Мартін Хемніц, Довідник: служіння, Слово і Таїнства
Немає коментарів:
Дописати коментар