(Нарис
проповіді пастиря В’ячеслава Горпинчука)
Хіба ви не знаєте, що ті, хто на перегонах біжить, усі біжать, але нагороду приймає один? Біжіть так, щоб одержали ви! І кожен змагун від усього стримується; вони ж щоб тлінний прийняти вінок, але ми – щоб нетлінний. Тож біжу я не так, немов на непевне, борюся не так, немов би повітря б'ючи. Але вмертвляю й неволю я тіло своє, щоб, звіщаючи іншим, не стати самому негідним. Не хочу я, браття, щоб ви не знали, що під хмарою всі отці наші були, і всі перейшли через море, і всі охристилися в хмарі та в морі в Мойсея, і всі їли ту саму поживу духовну, і пили всі той самий духовний напій, бо пили від духовної скелі, що йшла вслід за ними, а та скеля був Христос! Але їх багатьох не вподобав був Бог, бо понищив Він їх у пустині (1 Коринтян 9:24-10:5).
Благодать вам та мир нехай примножиться в пізнанні Бога й Ісуса, Господа нашого! (2 Петр. 1:2) Амінь.
Любі брати і сестри, останні зимові Олімпійські ігри проводились 2022 року в Пекіні, якраз перед повномасштабним вторгненням Росії у нашу рідну країну. Пройшло практично два роки, але деякі спортсменки, зокрема ті, що виступали у фігурному катанні, аж до нині не могли отримати заслужені ними медалі. Чому вони не могли отримати свої нагороди?
Причина криється у російських спортсменах, які для того, щоб здобути перемогу на змаганнях, вживали допінг. Результати російських спортсменів могли бути вражаючими, але вони не змагались чесно. Вони обманювали глядачів, народи і країни подібно до того, як це роблять російські можновладці, журналісти і маси інших росіян. Вони обманюють тож їхню гру і все, що вони роблять вважають нечесними.
У спорті за це дискваліфікують і відбирають нагороди. Нагороди по-праву заслужили спортсменки із інших країн, а не Росії. Нагороди справедливо заслужили ті спортсменки, які змагались з усіх сил, не вживаючи наркотиків, які стимулюють силу, а працюючи над своїм тілом, аби показати добрий результат.
Сьогодні Господь Святий Дух через Апостола Павла нас теж переносить у царину спорту і розташовує нас на грецькому стадіоні. Масові спортивні змагання стали популярними від часу Олександра Македонського і вони поширились цілим грекомовним світом, тобто величезними обсягами тогочасної імперії. Подивитись на ті змагання сходились натовпи людей, як і сьогодні змагання з різних видів спорту теж приваблюють мільйони глядачів, адже ці змагання тепер можна дивитись не виходячи з дому, а з появою мобільного інтернету – практично будь-де.
Але на відміну від сучасних змагань, у апостольські часи, головний приз здобував лише один переможець. Коли змагання були менші, то люди могли вшанувати ще когось, як у наш час журі вшановує переможців різними медалями. Але зазвичай у змаганні переможець був лише один. І, звісно, від тогочасних спортсменів всі очікували чесного змагання.
Через це Павло й каже: «Хіба ви не знаєте, що ті, хто на перегонах біжить, усі біжать, але нагороду приймає один?» А потім додає: «Біжіть так, щоб одержали ви!» Апостол, звісно, не кличе коринтян і нас з вами, щоб ми займались спортом, бо в іншому місці він зазначає: «Вправа тілесна мало корисна, а благочестя корисне на все, бо має обітницю життя теперішнього та майбутнього» (1 Тим. 4:8). Апостол говорить про змагання духовне – про змагання, призом якого є вічне життя у Царстві Божому.
Господь Святий Дух кличе нас бігти з усіх сил. Що має на увазі Апостол? Хіба ми не спасенні самою вірою в Христа? Так, ми спасенні самою вірою в Христа. Лише той спасенний, хто уповає на Сина Божого. Бо лише Він – святий та істинний Бог і свята та істинна людина в одній Особі. Він для того стався людиною, аби зробити те, чого ми ніколи не досягли, незважаючи на те, як би ми змагались – Він на Себе забрав усі наші гріхи та провини і обмив їх усі до одного Своєю невинною і святою кров’ю.
Ісус Христос приніс Себе у абсолютно повну і досконалу жертву на хресті Голгофи. Він помер і здобув для нас прощення гріхів, і перемогу над смертю, воскреснувши на третій день із мертвих. Кожен, хто вірує в Нього – виправданий, проголошений невинним, праведним і дитям Божим, і співспадкоємцем Царства Божого разом із Христом. Ми виправдані самою вірою в Христа.
Проте до того часу, доки ми увійдемо у Царство Боже, ми живемо в нашому тілі. А воно заражене гріхом. Тож є нова людина, відроджена на образ і подобу Божу, яка сповідує Христа, а є стара плоть, яку використовує гріх, а з ним і світ, і диявол, аби боротись проти нас, нових людей, а ми змагаємось проти гріха, який далі живе в нашій плоті, і проти диявола, який прагне тим гріхом користуватись, аби нас знову поневолити і зробити своїми рабами, і проти світу, який сам лежить у злі.
Тож відбувається велике змагання. І воно триватиме аж до кінця нашого життя. Апостол каже, щоб ми так бігли, тобто так жили, змагаючись із грішною плоттю, щоб отримали ми перемогу, а не гріх, диявол і світ. Спортсмени, які беруть участь у змаганнях, мусять в багато чому собі відмовляти, аби набути доброї форми і в ній перебувати. Вони змагаються за свій приз. У стародавній Греції, це був часто лавровий вінок.
А ми змагаємось не за земну нагороду. Наша нагорода – набагато вища. Наш вінок – нетлінний. Коли Апостол Павло прощався із своїм учнем Тимофієм, то написав йому: «Я змагався добрим змагом, свій біг закінчив, віру зберіг. Наостанку мені призначається вінок праведности, якого мені того дня дасть Господь, Суддя праведний; і не тільки мені, але й усім, хто прихід Його полюбив» (2 Тим. 4:7, 8).
Апостол Яків теж говорить про вінець переможця. Він називає його вінцем життя: «Блаженна людина, що витерпить пробу, бо, бувши випробувана, дістане вінця життя, якого Господь обіцяв тим, хто любить Його» (Як. 1:12). І коли Апостолові Іванові Господь дав об’явлення про останні дні світу, то Він також показав йому повноту Церкви торжествуючої. Це видіння Іван описує такими словами: «Я бачив двадцятьох чотирьох старців, що сиділи, у шати білі одягнені, а на головах своїх мали вінці золоті» (Об. 4:4).
Ці Апостольські слова навчають нас, що дорогою до вічного життя в Царстві Небесному нас чекають спокуси і випробування. І ми маємо змагатись, щоб вони не взяли над нами гору, але щоб навпаки ми здобули над ними перемогу. А як проти них слід змагатись? Апостол каже: «Тож біжу я не так, немов на непевне, борюся не так, немов би повітря б'ючи».
Іншими словами, якщо ми змагаємось лише на словах або як боксер, який не дістає противника, а лише розмахує руками і смішить глядачів, то ми перемоги не здобудемо. З нас будуть сміятись зовсім інші глядачі і ті глядачі бажають нам смерті і вічної погибелі – з нас будуть сміятись усі біси на чолі із сатаною. Вони радітимуть, що ми програємо битву проти спокус і гріха. А отже ми програємо битву проти вічної смерті.Апостол Павло кличе нас до серйозного спротиву і серйозного змагання. Він каже: «Але вмертвляю й неволю я тіло своє, щоб, звіщаючи іншим, не стати самому негідним». Всі Апостоли мали проблеми із власною грішною плоттю. Не винятком був і Апостол Павло.
В Посланні до римлян Апостол описує свій стан таким чином: «не роблю я доброго, що хочу, але зле, чого не хочу, це чиню. Коли ж я роблю те, чого не хочу, то вже не я це виконую, але гріх, що живе в мені. Тож знаходжу закона, коли хочу робити добро, що зло лежить у мені. Бо маю задоволення в Законі Божому за внутрішнім чоловіком, та бачу інший закон у членах своїх, що воює проти закону мого розуму, і полонить мене законом гріховним, що знаходиться в членах моїх» (Рим. 7:19-22).
Тож Апостол змагається із гріхом у своєму тілі і сьогодні каже нам: «Але вмертвляю й неволю я тіло своє, щоб, звіщаючи іншим, не стати самому негідним». Він проповідує Слово. Він навчає інших жити у вірі в Христа. Але він не б’є повітря, щоб над ним сміявся диявол і всі його біси. Апостол наполегливо змагається, аби спокуса і гріх не торжестував над ним, бо тоді він був би негідним. Для цього Апостол робить тіло невільником духа, аби не стати знову рабом грішної плоті.
А потім і до того ж раптово він переносить нас із змагань зі спокусами та гріхами у пустиню, де теж було змагання за вхід у Обіцяний Край. Із Єгипту вийшов величезний народ. Ні одна людина не врятувалась від єгипетської армії, яка гналась за на народом через свої якісь бойові здібності. І ні одна опинилась на другом боці Червоного моря, перепливши його в човні чи на кораблі. Ні. Апостол каже: «Під хмарою всі отці наші були, і всі перейшли через море, і всі охристилися в хмарі та в морі в Мойсея».
А як щодо життя в пустині і мандрівці до Обіцяного Краю? Чи це вони самі долали той шлях? Що вони їли і що вони пили? Можливо, хтось із них був настільки розумним і винахідливим, що вирощував якісь овочі, фрукти та ще й інших годував? Ні! Апостол далі каже: «І всі їли ту саму поживу духовну, і пили всі той самий духовний напій». Всі без винятку їли поживу духовну і всі без винятку пили духовний напій.
Чому вони так щасливо вийшли із Єгипту? Чому були знищені їхні вороги? Чому вони мали поживу і напій? Апостол пояснює: «бо пили від духовної скелі, що йшла вслід за ними, а та скеля був Христос!» Все дарував їм Христос, на воплочення Якого доведеться ще чекати майже півтори тисячі років! Їх Христос оберігав, захищав, годував, поїв і провадив до Обіцяного Краю. Через це все, що відбувалось, було духовним.
Проте потім Апостол наводить шокуючу статистику. «Але їх багатьох не вподобав був Бог, бо понищив Він їх у пустині». Маса людей, які ніби-то були віруючими, такими не виявились. Вони не отримали нагороди. Як не отримала нагороди російська спортсменка, яка не тренувалась серйозно, а надіялась на обман. А скільки людей увійшло в Обіцяний Край зі старшого покоління? Лише двоє! Ісус Навин і Калев, відважні розвідники, які не бунтували про Бога, а Богові довіряли. Вони не піддались на спокуси грішної плоті, а довіряли Божому Слову і уповали на грядущого Христа. «Бо багато покликаних, та вибраних мало» (Мт. 22:14).
Слова Апостола, любі брати і сестри, сьогодні стосуються і нас. Всі ми, віруючі – охрищені. Всі ми чуємо проповіді Євангелія і маємо поживу духовну – істинне тіло Христове та напій духовний – істинну кров Христа. Не піддаваймось на спокуси грішної плоті, а довіряймо Христові і уповаймо на Христа. Маймо серйозне ставлення до духовних змагань. Хай наше тіло буде поневолене нашим духом – духом нової людини, відродженої на образ і подобу Божу, аби кожен з нас прийняв нетлінний вінок переможця і увійшов у Царство Боже. Заради Христа. Амінь.
Ісус сказав: «Зоставляю вам мир, мир Свій вам даю! Я
даю вам не так, як дає світ. Серце ваше нехай не тривожиться, ані не лякається!»
(Ів. 14:27). Амінь.
Немає коментарів:
Дописати коментар