Нарис
проповіді пастиря В’ячеслава Горпинчука)
Так говорить Господь Бог: «І візьму Я з верховіття високого кедру, і дам до землі. З чубка галузок його вирву тендітну, і Сам посаджу на високій та стрімкій горі. На високій горі Ізраїлевій посаджу її, і вона випустить галузку й принесе плід, і стане сильною кедриною. І буде пробувати під ними усяке птаство, усяке крилате буде перебувати в тіні його галузок. І пізнають усі польові дерева, що Я, Господь, – понизив високе дерево, повищив дерево низьке, висушив дерево зелене, і дав розцвістися дереву сухому. Я, Господь, – говорив і вчинив!» (Єзекіїля 17:22-24).
Благодать Господа нашого Ісуса
Христа, і любов Бога й Отця, і причастя Святого Духа нехай буде зо всіма вами!
Амінь (2 Кор. 13:13).
Де б ви хотіли бути спекотного дня, любі брати і сестри? Я впевнений, що ми всі віддали б перевагу холодкові, перебуванню в тіні дерев. Врешті-решт, українське слово «пекло» має той самий корінь, що й слово «спека» - спека, яка вимучувала нас кілька останніх тижнів. Пекло ж мучитиме усіх грішників повіки віків. Тож спека, відсутність холодку, тіні мимоволі нагадують нам про те, що чекало на нас, якби ми не увірували в Христа.
А холодок, тінь так само нагадують нам про ту велику обітницю, яку Бог дав розкаяним грішникам, Своїм віруючим у Христа. Святий Пророк Єзекіїль, слова якого ми чули, жив у дуже складний для Старозаповітної Церкви час. Його рідний край руйнувався. Царі були невіруючі. Біля них крутились фальшиві пророки, через яких промовляли біси. У Юді зростав і множився гріх.
Замість того, аби розкаятись у своїх гріхах і вірувати в грядущого Христа, провідники народу не лише відкидали послання Божих пророків, проповідників, але й переслідували їх. Звісно, що така держава не могла далі існувати, адже Бог створив її зовсім з іншою метою – для плекання віри в грядущого Христа і бути Його колискою.
Що робить садівник з деревом, яке не приносить плоду? Можливо не одразу, але таке дерево буде витяте з-посеред саду. Царі Юди виявились бунтівниками проти Бога і грядущого Христа. Вони не дослухались до пророцтв Божих слуг, а робили за порадами улесливих обманщиків, що прикривались Іменем Божим, а насправді служили сатані. Через це вони будуть обламані, зламані, зруйновані як держава і народ буде вигнано в неволю.
Невимовних страждань зазнає народ через безбожних правителів і фальшивих пророків. Війна, загибель величезної кількості людей, депортації – ось плата за безбожність верхівки Юди та величезної кількості тих людей, які шукали раю на землі без Христа. На них чекало рабство на чужині, у Вавилоні. А разом із ними така само доля чекала і на віруючих, яких вавилонські завойовники також заберуть із собою.
Саме цих віруючих стосуються слова із Псалтиря: «Над річками Вавилонськими, там ми сиділи та й плакали, коли згадували про Сіона! На вербах у ньому повісили ми свої арфи, співу-бо пісні від нас там жадали були поневолювачі наші, а веселощів наші мучителі: «Заспівайте-но нам із Сіонських пісень!» Як же зможемо ми заспівати Господнюю пісню в землі чужинця? Якщо я забуду за тебе, о Єрусалиме, хай забуде за мене правиця моя! Нехай мій язик до мого піднебіння прилипне, якщо я не буду тебе пам'ятати, якщо не поставлю я Єрусалима над радість найвищу свою!... Пам'ятай же, о Господи, едомським синам про день Єрусалиму, як кричали вони: «Руйнуйте, руйнуйте аж до підвалин його!...» Вавилонськая дочко, що маєш і ти ограбована бути, блажен, хто заплатить тобі за твій чин, що ти нам заподіяла! Блажен, хто ухопить та порозбиває об скелю і твої немовлята!...» (Пс. 136). Цей Псалом багато-кому подобався у виконанні гурту «Боні-М». Це так, до слова.
Ці слова «Якщо не поставлю я Єрусалима над радість найвищу
свою!...» стосуються Церкви і Христа і тієї надії, яку віруючим несли слова,
промовлені Господом Святим Духом через Єзекіїля. Господь обіцяв не покидати
Своїх віруючих дітей. Господь обіцяє відновлення і то таке відновлення, що його
побачать і визнають усі на світі. Ворохобне царство Юди буде зрубана як дерево.
Але постане інше Царство.
Єрусалим і храм буде відновлено за перського панування, коли вірний залишок отримає дозвіл від Кіра повернутись у рідний край. Але Єрусалим не має такої високої гори, про яку пророкує Єзекіїль. І до Єрусалиму не сходяться всі народи землі, які в пророцтві уособлені усяким птаством, усяким крилатим. Про що і головне про кого тут говорить через Єзекіїля Господь Бог?
Знаєте, інколи, у час величезної катастрофи потрібно не менше підбадьорення. Тож Господь оминає навіть повернення віруючих у рідний край, відбудову Єрусалиму і храму. А показує їм звершення набагато величнішого – Христового вічного Царства. Господь наче каже Своїм людям: «Так, Єрусалим і храм вже зруйновано. Те, що Бог обіцяє, Він завжди виконує». А це означає, що Він також виконає обітницю про прихід Месії-Христа, у Якому будуть благословенні не лише віруючі у Христа євреї, але й усі народи землі.
І ця дія буде дією Божою, а не людською. Спасіння прийде від Бога, а не від людей. Бог зростить тендітну галочку на найвищій горі так, що вона стане настільки сильною кедриною, що стане домівкою для всіх небесних птахів, і тінню для всякого крилатого, що в тіні його ховається. Та кедрина стане найважливішим і найголовнішим притулком на землі. А виросте вона, каже Бог через Єзекіїля з тендітної галузочки.
Задовго до Єзекіїля, інший славний пророк, Ісая, передвіщав: «І вийде Пагінчик із пня Єссеєвого, і Галузка дасть плід із коріння його. І спочине на Нім Дух Господній, дух мудрости й розуму, дух поради й лицарства, дух пізнання та страху Господнього. Його уподобання в страху Господньому, і Він не на погляд очей своїх буде судити, і не на послух ушей Своїх буде рішати, але буде судити убогих за правдою, і правосуддя чинитиме слушно сумирним землі. І вдарить Він землю жезлом Своїх уст, а віддихом губ Своїх смерть заподіє безбожному. І станеться поясом клубів Його праведність, вірність же поясом стегон Його. І замешкає вовк із вівцею, і буде лежати пантера з козлям, і будуть разом телятко й левчук, та теля відгодоване, а дитина мала їх водитиме! А корова й ведмідь будуть пастися разом, разом будуть лежати їхні діти, і лев буде їсти солому, немов та худоба!» (Іс. 11:1-7).
Ісая говорив про Христа. Єзекіїль теж говорить про Христа. Про Христа говорять усі пророки Усе Писання свідчить про Христа, тендітну галузку, яка стане прихистком для цілого світу – для кожного з нас. Він справді був тендітною галузкою, коли Діва Марія виношувала Дитя, зачате від Святого Духа. Коли Він народився у Віфлеємі, то пастухи бачили Немовлятко, а не богатиря в колисці. У дванадцятирічному віці з Його відповідей дивувались учителі народу, бо бачили лише тендітну галузку – Хлопчика, на диво розумного, як на його вік.
Ця Галузка-Христос витримала спокусу від диявола на високій горі, відмовившись від сатанинської пропозиції влади і багатства. Ця Галузка сяяла божественною славою на горі Преображення у присутності Мойсея та Іллі так, що троє Апостолів хотіли би там зостатись назавжди.
А на хресті іншої гори – Голгофи люди могли бачити наче відтяту галузку, яка перед хрестом рясніла плодами зцілення, радості, поживи та втішання і на яку багато-хто мав надій, не розуміючи, що Христос на те і прийшов, аби забравши усі наші гріхи на Себе, принести Себе істинного Бога та істинну людину у повну і досконалу жертву за гріхи всього людства, за ваші і мої гріхи. Коли Христос помер на хресті, то здавалось, що всі надії віруючих пропали. Але Він воскрес із мертвих на третій день.
У Вознесінні, піднісшись над усі Небеса, Він став, як найвища
кедрина, здолавши своєю смертю нашу смерть і даючи прощення гріхів, спасіння,
воскресіння і вічне життя, кожному, хто в Нього, розп’ятого і воскреслого
Христа, вірує. Коли Господь Христос воскрес із мертвих і на П’ятидесятницю
почалась проповідь Євангелія, то Галузка ще видавалась тендітною і малою, і
юдеї намагались її вирвати – знищити Християнську Церкву. Але натомість був
знову зруйнований Єрусалим і назавжди знищений храм.
На хресті Він здавався деревом сухим, але у воскресінні – Він найзеленіша і найрозкішніша кедрина для притулку усіх віруючих. І хто знаходить притулок у Христі – вірує в Христа, уповає на Нього, того не палитиме огонь пекла, а радітиме такий радісним життям у Царстві Христовому повіки віків. Перебуваймо у Христі. Живімось з Дерева Життя. В Ім’я Христа. Амінь.
Бог же надії нехай вас наповнить усякою
радістю й миром у вірі, щоб ви збагатились надією, силою Духа Святого! (Рим.
15:13) Амінь.
Немає коментарів:
Дописати коментар