вівторок, 24 вересня 2024 р.

Таїнства - певний знак Божої благодаті

     У Таїнствах Сам Бог дарує вам всі ті благословення... (пов'язані) з Христом.  Бог хоче, щоб Таїнства були знаком і свідченням про те, що Христове життя на себе забрало вашу смерть, а  Його послух забрав ваш гріх, Його любов - ваше пекло і здолали їх...

    ...Таїнства, тобто зовнішні слова Божі, промовлені священиком, є воістину великою втіхою і водночас видимим знаком Божого наміру. У непохитній вірі ми мусимо горнутися до них наче до доброго посоха, який використовував патріарх Яків, переходячи Йордан (Буття 32:11) або до світильника, яким маємо бути ведені і обережено йти з широко розплющеними очима темною стежиною смерті, гріха та пекла, як і пророк проголошує: "Для моєї ноги Твоє слово - світильник" (Псалом 119:105). Св. Петро також проголошує: "І ми маємо слово пророче певніше. І ви добре робите, що на нього вважаєте, як на світильника" (2 Петра 1:19). Немає іншої помочі в смертельних муках, бо кожен спасається лише тим знаком. Він вказує на Христа і на Його образ, спонукаючи вас перед обличчям смерті, гріха та пекла промовляти: "Бог обіцяв і в Своїх Таїнствах дав мені певний знак Його благодаті, що Христове життя здолало мою смерть у Його смерті; що Його послух стер мій гріх у Його стражданнях і що Його любов здолала мою смерть у Його полишенні. Це - знак і обітниця мого спасіння не казатиме мені неправди і не обманюватиме мене. Бо обіцяв її Бог, а Він не може обманювати ані в словах, ані у вчинках". (Ілюстрація: Мартін Лютер здійснює служіння Слова і Таїнства жертвам чуми у Віттенберзі 1535 року).

Мартін Лютер

Немає коментарів: