ДОСКОНАЛИЙ ПЕРВОСВЯЩЕНИК
(Нарис проповіді пастиря В’ячеслава Горпинчука)
І багато було їх священиків, бо смерть боронила лишатися їм, але Цей, що навіки лишається, безперестанне Священство Він має. Тому може Він завжди й спасати тих, хто через Нього до Бога приходить, бо Він завжди живий, щоб за них заступитись. Отакий бо потрібний нам Первосвященик: святий, незлобивий, невинний, відлучений від грішників, що вищий над небеса, що потреби не має щодня, як ті первосвященики, перше приносити жертви за власні гріхи, а потому за людські гріхи, бо Він це раз назавжди вчинив, принісши Самого Себе. Закон бо людей ставить первосвящениками, що немочі мають, але слово клятви, що воно за Законом, ставить Сина, Який досконалий навіки! (Євреїв 7:23-28).
Усім… улюбленим Божим, вибраним святим, благодать вам та мир від Бога, Отця нашого, і Господа Ісуса Христа! (Рим. 1:7). Амінь.
Усім… улюбленим Божим, вибраним святим, благодать вам та мир від Бога, Отця нашого, і Господа Ісуса Христа! (Рим. 1:7). Амінь.
Дорогі брати і сестри, у 39 розділі Книги Повторення Закону Господь описує, як відповідно до Його Слова, ізраїльтяни виготовляли священні шати для того, аби їх носив первосвященик. Шати були дорогоцінні, вишукані. Нагрудник із дорогоцінних 12-и каменів був особливою прикрасою одягу первосвященика та свідчення про те, що він представляє 12 племен Ізраїлю і служить їм, заступаючись за них перед Богом. Золоті прикраси на одязі все мало свою особливу символіку та цінність служіння Господу.
Псалом 132, один із найкоротших Псалмів у Біблії згадує первосвященицькі шати Аарона: «Оце яке добре та гарне яке, щоб жити братам однокупно! Воно як та добра олива на голову, що спливає на бороду, Ааронову бороду, що спливає на кінці одежі його! Воно як хермонська роса, що спадає на гори Сіону, бо там наказав Господь благословення, повіквічне життя!»
Але загляньмо в історію служіння первосвящеників. Хіба ж не Аарон, перший первосвященик Ізраїлю, зробив був золоте теля, піддавшись загальному настрою народу, який відступився від Бога? Важко вірно представляти Бога, коли більшість народу, або його провідники бажають іншого, аніж наказує Бог. Писання пише, що Аарон був грішив.
А чи пам’ятаєте ви первосвященика Ілія? Це в час його служіння, благочестива Анна привела до скинії майбутнього пророка Самуїла. Саме Ілій порадив Самуїлові відповісти на поклик Божий: «Іди, лягай. І якщо знову покличе тебе, то скажеш: Говори, Господи, бо раб Твій слухає Тебе!» (1 Сам. 3:9). І цей самий Ілій не вживав радикальних заходів проти гріха своїх синів, що крали з Божого дому та чинили блуд із жінками, які приходили, аби поклонитися Богові. Ілій грішив.
Незаконний, нічний суд над Ісусом відбувався у домі первосвященика Кайяфи, відомого корупціонера, жадібного до багатства. Кайяфа, як і його зять Анна, виявили найвищий ступінь гріха, віддавши на смерть невинного Сина Божого, Якому вони мали поклонятися і навчати цьому поклонінню інших людей. Вони грішили.
А хто зі священиків не грішив? Хто не грішив із вас, дорогі брати та сестри? Хто з вас любив Бога понад усе, а свого ближнього, як самого себе? «Всі згрішили, і позбавлені Божої слави», - свідчить Святий Дух в Римлян 3:23. І про наслідок гріха, говорить наш сьогоднішній текст, пояснюючи, чому так було багато первосвящеників: «І багато було їх священиків, бо смерть боронила лишатися їм». Смерть боронила лишатися їм серед живих, бо смерть – заплата за гріх. Так само як смерть боронить і нині залишатися усім людям тут назавжди, бо «як через одного чоловіка ввійшов до світу гріх, а гріхом смерть, так прийшла й смерть у всіх людей через те, що всі згрішили» (Рим. 5:12).
Проте сьогоднішнє Послання до євреїв має чудові, утішливі слова, кажучи нам, що: «[Ісус Христос] навіки лишається». Єврейський історик Йосиф нарахував 83 первосвященики від Аарона до останнього первосвященика, який загинув 70 року по Різдві Христовім у час руйнування останнього храму. Син же Божий – вічний. Усі первосвященики мали служити Йому і вказувати на Його майбутнє воплочення, життя і жертву, бо кожна їхня жертва була прообразом тієї великої жертви, яку приніс на Голгофському хресті Ісус за гріхи усіх первосвящеників, починаючи від Аарона до Кайяфи, Анни і за всіх нас.
Всі вони були священиками Священика Вічного – Божого Сина, Який з любові до всіх вас, приніс Себе в жертву за наші гріхи. Його жертву, жертву Вічного Первосященика, Ісуса Христа Бог прийняв і доказом цьому є Ісусове славетне воскресіння на третій день по Його смерті на хресті. На сороковий день по воскресінні Він вознісся на небеса і перебуває по правиці Отця нашого небесного. Але Він – Бог і лишається Він навіки також із нами, і священство Його безперестанне.
Апостол Іван у Книзі Об’явлення так описує воскреслого Ісуса на небесах: «І я оглянувся, щоб побачити голос, що говорив зо мною. І, оглянувшись, я побачив сім свічників золотих; а посеред семи свічників Подібного до Людського Сина, одягненого в довгу одежу і підперезаного по грудях золотим поясом. А Його голова та волосся білі, немов біла вовна, як сніг; а очі Його немов полум'я огняне. А ноги Його подібні до міді, розпалені, наче в печі; а голос Його немов шум великої води. І сім зір Він держав у правиці Своїй, а з уст Його меч обосічний виходив, а обличчя Його, немов сонце, що світить у силі своїй. І коли я побачив Його, то до ніг Йому впав, немов мертвий. І поклав Він на мене правицю Свою та й промовив мені: Не лякайся! Я Перший і Останній, і Живий. І був Я мертвий, а ось Я Живий на вічні віки. І маю ключі Я від смерти й від аду» (Об. 1:12-17).
Подібним чином лунає і наш сьогоднішній текст, написаний до того, як Іван Богослов побачив це об’явлення: «Тому може [Ісус] завжди й спасати тих, хто через Нього до Бога приходить, бо Він завжди живий, щоб за них заступитись». Всі Старозаповітні священики не могли спасти навіть самі себе. Ісус спасати Себе не потребує, бо Він – безгрішний. Але Він може будь-якої миті спасти усяку людину, яка вірує в Нього. Він – наш Первосвященик, Який, безперестанку стоїть перед Богом і заступається за нас.
Ці слова дуже важливі. Бо перед Богом не стоїть ні Діва Марія, ні Іван Христитель, ні Святий Яків, ані Апостол Андрій Первозванний. Є лише один вічний Первосвяшеник і звати Його Ісус Христос. Якщо до Бога підійти через Діву Марію, то ви почуєте: «Чому ти підходиш у її Ім’я. Діва Марія – Богородиця. Але вона – не твій вічний Первосвященик. Заступитися за тебе вона не може. Вона сама потребує Заступника, Ісуса Христа». Таку саму відповідь має на увазі наш текст і про всіх інших святих, як Старозаповітних, так і Новозаповітних.
Господь Святий Дух каже, що Ісус спасає тих, хто приходить до Бога через Нього Самого. Спаситель Сам це промовляв у Євангелії від Св. Івана (14:6): «Я дорога, і правда, і життя. До Отця не приходить ніхто, якщо не через Мене». Єдиний спосіб прийти до Бога та жити в Його Царстві – Ісус Христос, і Він завжди живий, щоб за нас заступатися. Згрішив і боїшся Божого гніву? Правильно робиш! Бог гріх ненавидить і заплата за гріх сувора – смерть. Але згадай про Свого Заступника, Ісуса Христа. Він завжди готовий за тебе заступитися. І Він, Ісус Христос – святий, каже нам Писання.
Вас охопила злоба? Може гірше ця злоба прорвалася у думки, слова чи вчинки? Не впадайте у відчай. Ваш Первосвященик, Ісус Христос, ось стоїть перед престолом Отця Небесного і заступається, аби вас було прощено заради Нього, Первосвященика незлобивого. Ваші гріхи злоби, злостивості, як би вони не проявлялися – прощені Отцем заради Ісуса.
Ісус – невинний Первосвященик. Усі ваші провини забрав Він на Себе. І коли лишень ви в чомусь стаєте винними перед Богом, Отець Небесний з огляду на заступництво Його Сина Улюбленого, прощає вас повністю.
Христос Господь – відлучений від грішників. Може ви не прислухалися до поради Святого Духа: «Мій сину, як грішники будуть тебе намовляти, то з ними не згоджуйся ти!.. сину мій, не ходи ти дорогою з ними, спини ногу свою від їхньої стежки» (Прип. 1:10, 15). І, можливо ви повелися на лукаву раду і сиділи на сидінні злоріків? Що ж, зверніться до Христа просто зараз. Він такого гріха ніколи не коїв. Він – святий, відділений від грішників і наших гріхів. Але Він настільки любить вас, що забрав ці гріхи на Себе і обмив їх Своєю, святою і дорогоцінною кров’ю. І в цю мить перед Небесним Престолом, Він заступається за вас і ваші гріхи прощено повністю, в очах Божих ви – чисті.
Бо чистий Той, Хто заступається за вас. Він – вищий за небеса. Він – наш Творець і перед Ним схиляє коліна усе земне і небесне. І Він що потреби не має щодня, як ті первосвященики, перше приносити жертви за власні гріхи, а потому за людські гріхи, бо Він – безгрішний і святий. Він це раз назавжди вчинив, принісши Самого Себе.
Голгофська жертва відбулася один раз і назавжди. Але жертва Великого і Вічного Первосвященика Ісуса Христа діє навіки. Не всі в це вірять. Деякі конфесії намагаються повторювати «безкровну жертву», і потім пропонують її своїм парафіянам, як Євхаристію. Роблять вони це всупереч чистому Божому Слову, яке висловлює сьогодні для всіх нас велику втіху, кажучи, що Ісус приніс жертву за людські гріхи, раз і назавжди. Жертва принесена там, на Голгофі. Кров пролита там, на Голгофі. Ісус вигукнув про прощення гріхів наших «Звершилося!» там – на Голгофі. І коли це каже Бог, то Йому можна вірити більше як на 100 відсотків.
Сьогодні ми просто отримуємо спасенні наслідки викупного діла Голгофи і звертаємося до нашого Первосвященика і Заступника, Ісуса Христа, отримуючи від Нього як слова прощення наших гріхів так і Вечерю Любові Його тіла та крові під виглядом хліба та вина з Його вівтаря, яка нагадує нам про те, що настає той час, коли Він повернеться у славі, а всі, що їдять Його святе й правдиве тіло і п’ють Його правдиву й святу кров, оживуть і будуть жити з Христом повіки віків у Небесному Царстві.
Ми побачимо у Царстві Небесному Аарона, первосвященика, який був згрішив, але який покладався на Вічного Первосвященика – Христа. Ми побачимо в Царстві Небесному Мельхиседека, священика Бога живого, ми побачимо там масу людей з різних народів і племен. І всі вони, як і ми будуть у Царстві Божому і житимуть вічно лише з однієї причини, бо до Бога вони прийшли лише через Ісуса Христа і Заступником у них був лише Він, Божий Син, Який досконалий навіки! Амінь. Прийди, Господи Ісусе! Амінь.
Благодать Господа нашого Ісуса Христа нехай буде зо всіма вами! Амінь. (Рим. 16:24).
Немає коментарів:
Дописати коментар