понеділок, 1 квітня 2013 р.

Різниця між благодаттю і даром


Між благодаттю і даром існує така різниця.  Благодать власне означає Божу ласку або ж добру волю, яку Сам в Собі Він має щодо нас і якою Він налаштований давати нам Христа та вливати в нас Святого Духа з Його дарами. Це добре видно з розділу 5 [:15], де Св. Павло говорить про «благодать і дар у Христі» тощо.  Дари та Дух збільшуються в нас щодня, але вони ще недосконалі, бо в нас залишаться лихі бажання та гріхи, що проводять війну проти Духа, як він навчає в Римлян 7 [:5 і далі] і в Галатів 5 [:17] та триває конфлікт між Насінням жінки та насінням змія, як передвіщено в Бутті 3 [:15].  Попри це благодать робить так багато, що нас пораховано повністю праведними перед Богом. Бо в благодаті Своїй Він не поділений і не розділений, як дари, а виявляє милість до нас заради Христа, нашого Вблагальника та Посередника.  І через це в нас починаються дари.
Тож ви можете розуміти розділ 7 у цьому сенсі. В ньому Св. Павло далі називає себе грішником, але все-таки він може сказати в розділі 8 [:1], що немає осуду для тих, що перебувають у Христі, просто через неповноту дарів та Духа.  Через те, що плоть ще не вбита, ми – грішники. Але через те, що ми віруємо в Христа і маємо початок Духа, Бог настільки ласкавий і благодатний до нас, що не порахує гріха проти нас і не судитиме нас через нього.  Радше Він ставиться до нас відповідно до нашої віри в Христі, допоки гріх не буде забитий.

Мартін Лютер, Передмова до Послання Св. Павла до римлян 

Немає коментарів: