Реформатське богослов'я дивиться... по іншому. Кальвін,
справді говорив, що "Церква є Христовим Царством, і Він править лише Своїм
Словом".[1]
Здається, що сучасний кальвіністський догматик Л. Беркгоф пориває з Кальвіном,
коли вагається ототожнювати Царство благодаті з Церквою. Беркгоф бачить
"християнські профспілки і християнські політичні організації" також
як "вияви Царства Божого, у якому групи християн прагнуть застосовувати
принципи Царства в кожній галузі життя»…[2]
Розбіжність із
Кальвіном тут більше на словах, ніж у суті. У Кальвіна, як і В Беркгофа,
кінець-кінцем значення має дотримання Закону, а не проповідь Євангелія.
[1] J. Calvin, Institutes, IV:II:4.
Одного разу в Кальвіна було «бажання, аби женевські громадяни чередою
заходили до собору Св. Петра, шикувалися поліцією і зобов’язувалися визнавати під
присягою, що це [Женевський Катехізис]
було їхньою вірою (липень 1537р.)» (Gerrisch, The Old Protestantism
and the New, c. 123).
Немає коментарів:
Дописати коментар