ОСЬ Я, ПОШЛИ ТИ МЕНЕ!
(Нарис
проповіді пастиря В’ячеслава Горпинчука)
Року смерти царя Озії бачив я Господа, що сидів на високому та
піднесеному престолі, а кінці одежі Його переповнювали храм. Серафими стояли
зверху Його, по шість крил у кожного: двома закривав обличчя своє, і двома
закривав ноги свої, а двома літав. І кликав один до одного й говорив: «Свят,
свят, свят Господь Саваот, уся земля повна слави Його!» І захиталися чопи
порогів від голосу того, хто кликав, а храм переповнився димом! Тоді я сказав: «Горе
мені, бо я занапащений! Бо я чоловік нечистоустий, і сиджу посеред народу
нечистоустого, а очі мої бачили Царя, Господа Саваота!» І прилетів до мене один
з Серафимів, а в руці його вугіль розпалений, якого він узяв щипцями з-над
жертівника. І він доторкнувся до уст моїх та й сказав: «Ось доторкнулося це
твоїх уст, і відійшло беззаконня твоє, і гріх твій окуплений». І почув я голос
Господа, що говорив: «Кого Я пошлю, і хто піде для Нас?» А я відказав: «Ось я,
пошли Ти мене!» (Книга Св. Пророка Ісаї 6:1-8).
Усім… улюбленим Божим, вибраним святим, благодать вам та мир від Бога, Отця нашого, і Господа Ісуса Христа! (Рим. 1:7) Амінь.
Усім… улюбленим Божим, вибраним святим, благодать вам та мир від Бога, Отця нашого, і Господа Ісуса Христа! (Рим. 1:7) Амінь.
Дорогі брати і сестри, одного
разу Вілфред Ґренфел, славетний медичний місіонер, що трудився на
Лабрадорі, був на прийомі в Лондоні. На званий обід було запрошено чимало
відомих осіб, усі з яких, звісно, позиціонували себе, як християни. І ось під
вечір, до місіонера підійшла одна пані і спиталася: «Лікарю Ґренфел, а хіба
може бути, що ви – місіонер? Тиша тривала буквально мить і цей слуга Господній відповів:
«А хіба може, пані, бути, що ви – не місіонерка?»
«Хіба може так бути, що ти – не місіонер?» «Хіба може так бути, що ти – не місіонерка?» Ці запитання, звісно можуть стосуватися і
кожного з нас, любі брати і сестри. Ще
не так давно ми святкували День Вознесіння Господнього. «Моїми ви свідками
будете в Єрусалимі, і в усій Юдеї та в Самарії, та аж до останнього краю землі»
– каже Господь Своїм учням і нам з ними
у день Свого вознесіння (Дії1:8). Як ми
свідчимо про Христа? Якими ми є свідками
Його в Києві, поза Києвом? Як ми
свідчимо про Нього, коли перебуваємо у якійсь іншій частині нашої країни або за
кордоном? І чи взагалі ми свідчимо про Христа? А коли про когось дізнаємося, що
він або вона Христа не стидаються, а сміливо про Нього говорять, тоді ми
починаємо дивуватися, наче самі ми не християни?
Ісая, книгу якого ми читаємо сьогодні, жив у той час, коли над Юдеєю вже
нависла смертельна небезпека. Рік за роком Бог посилав Своїх людей, аби вони проповідували
Слово Боже. Пророка за пророком посилав
Бог у Юдею, аби народ розкаявся і повернувся до Бога. Подія, яку ми бачимо
сьогодні в нашому тексті до проповіді, відбувається за один рік до того, як
заснується Рим, який вдруге і остаточно зруйнує, як храм в Єрусалимі, так і сам
Єрусалим.
Ласкавий Господь через Свого пророка сьогодні розкриває нам небеса. Є багато
різних художніх творів, які описують небеса.
Вони сповнені різноманітних фантазій, але сьогоднішній текст – істина. І
сьогодні разом із любим пророком ми бачимо Господа Бога, Який сидить на
престолі. Це – надзвичайне видовище! Бо
Ісая бачить не храм у Єрусалимі, де престолу немає, а бачить Ісая храм небесний.
Там поклоняються Господу ангели і святі, яких Господь вже покликав до Своєї
небесної домівки, і які в присутності Божій чекають воскресіння мертвих і життя
будучого віку.
У стародавні час царі, як сьогодні судді носили мантії, довгі одежі, які
підкреслювали владу та повноваження вбраного в таку одежу. Ісая бачить, як кінці одежі Господа наповнюють
храм. Господь – Цар небес. Господь – цар
над усією землею і всесвітом. Господь –
цар вселенної.
І цей Цар має свій двір. Але не люди стоять найближче до нашого Небесного
Царя. Разом із Ісаєю ми бачимо там
серафимів, які ширяють коло Господа. Вони, звісно – святі. Але навіть вони своїми крилами ховають свої
очі та покривають свої ноги і цим навіть вони, святі серафими, визнають, що
вони не є гідними перебувати перед лицем Господнім і вони, літаючи довкола
їхнього і нашого Творця, таким чином, такою великою і святою покірністю
виявляють до нашого Господа абсолютну пошану.
Але вони не просто літають у храмі небесному. Вони не просто виявляють пошану до Творця,
вони Його прославляють. Ви, любі брати і сестри, які щонеділі буваєте в зібранні
святих, дуже добре знаєте цю пісню хвали серафимів: «Свят, свят, свят Господь Саваот, уся земля повна слави Його!»
Святий Отець, святий Син, святий Святий Дух. «Слава, слава, слава, слава, слава Трійці
Пресвятій», – вторимо ми у одному з наших улюблених гімнів.
Бог – святий. Бог відділений від будь-якого зла. Бог відділений від будь-якого гріха. Не лише це означає Його святість. Його святість
означає також те, що Господь противиться будь-якому злу. Його святість означає також те, що Бог засуджує
будь-який гріх. І не лише про це свідчить Його святість. Вона також свідчить
про те, що Бог мусить будь-який гріх покарати і зруйнувати. Божа святість
означає неминучий суд над цим світом і усяким гріхом. Всі небеса настільки переповнені святістю Господа
та прославленням Його Імені, що хитається усе довкола храму небесного.
Тільки невіруючі і лицеміри можуть стояти самовпевнено та зухвало перед
Господнім лицем. Вони так можуть стояти, бо вони – сліпі та глухі духовно. У час їхньої смерті або в час кінця світу вони
побачать, проти Кого вони коїли гріх, і Кого вони зневажали, але буде вже надто
пізно. Суд над ними – неминучий, ад – невідворотний.
Але подивіться, любі брати і сестри, на нашого любого євангеліста Ісаю. Він
не поводиться так як глузії і насмішники.
Він настрашений Божою святістю. І
він усвідомлює власну гріховність і власну нечистість тому і вигукує: ««Горе мені, бо я занапащений! Бо я чоловік
нечистоустий, і сиджу посеред народу нечистоустого, а очі мої бачили Царя,
Господа Саваота!» Усвідомлюймо і ми, любі брати і сестри, так свій гріх і
разом із Ісаєю, у каятті вигукуймо: «Горе мені, бо я занапащений! Бо я згрішив перед
святим Господом! Я нічого не маю сказати
собі у виправдання, коли побачу Царя, Господа Саваота! Прости мене, Господи! Святий Боже, Святий Кріпкий, Святий Безмертний,
помилуй нас!»
Сьогодні у видінні Ісаї ми бачимо передвіщення того, що станеться через
700 років після Ісаї і того, що сталося близько двох тисяч років тому. «І прилетів до мене один з Серафимів», – каже нам сьогодні Ісая, «а в руці його вугіль розпалений, якого він
узяв щипцями з-над жертівника. І він доторкнувся до уст моїх та й сказав: «Ось
доторкнулося це твоїх уст, і відійшло беззаконня твоє, і гріх твій окуплений».
Що може Ісая зробити? Як він може
виправити своє жалюгідне становище? А нічого! А ніяк! Точно так само, як і ми усі, любі брати і
сестри, ніяк і нічим не можемо виправити нашої власної гріховності, нашої
власної нечистоустості, нашого власного беззаконня. Але робить усе Господь Бог. Це Він забирає
провину пророка, посилаючи одного із Серафимів, у руці якого був розпалений вугіль
із жертівника жертвоприношення – одним його доторком до уст Ісаї, відбувається виправдання
пророка: «Ось доторкнулося це твоїх уст,
і відійшло беззаконня твоє, і гріх твій окуплений». Не ти це зробив, а
зробив це Бог, благодаттю Своєю. Тепер ти не беззаконний, ти тепер, як кожен,
хто стоїть у храмі небесному перед Господом і виспівує хвалу Трисвятому Богові.
З благодаті Божої ти прощений і виправданий, з Його жертівника торкнулося уст
Твоїх і цим ти став повністю чистий.
Бог святий і Він учинив Ісаю святим. Гріх Ісаї став окуплений тим, що Бог, Який
перебуває поза часом, здійснить через сім сотень літ у Єрусалимі, коли Той, Хто
сидить на престолі небесного храму, народиться від Діви Марії. Це славу Сина
Божого бачить Ісая і це про Нього він нам звіщає сьогодні (Ів. 12:41). Це Христос візьме на Себе гріх Ісаї і наші
гріхи і окупить їх, принісши Самого Себе в жертву за всі до одного гріхи Св. пророка
Ісаї і за всі до одного наші гріхи, любі брати
та сестри. Тому сьогодні коли ви каєтеся у ваших гріхах і визнаєте
власну безпорадність перед Господом Богом, ці слова стосуються і вас: «відійшло беззаконня твоє, і гріх твій
окуплений».
Ваших вуст торкається теж щось особливе із жертівника Божого: Христове
істинне тіло під виглядом звичайного хліба. Ваших уст торкається щось особливе із жертівника
Божого: Христова істинна кров під виглядом вина. Ваше беззаконня ними
забирається. Ваш гріх ними окуплений.
Твоє беззаконня на Себе забрав Христос і Він твій гріх окупив, віддавши Самого
Себе святого на смерть і воскреснувши, торжествуючи над усім злом, над владою
диявола і самою смертю, аби сьогодні тебе проголосити виправданим і праведним. Аби ти міг сьогодні бути дитям Божим і стояти перед Господом сьогодні і з радісним
серцем співати разом із Серафимами: «Свят,
свят, свят Господь Саваот, уся земля повна слави Його!»
Радій, християнине! Радій християнко! Бо твій гріх окуплений. Бо ти житимеш у
присутності Божій повіки віків. У час повернення Христа у славі, ти воскреснеш
у прославленому тілі, аби вже ніколи не помирати, а тішитися новим небом і
новою землею у Христовому Царстві повіки віків.
Але пам’ятаймо, любі парафіяни,
також питання, яке почув був Ісая, отримавши прощення і ставши святим: «І почув я голос Господа, що говорив: «Кого Я
пошлю, і хто піде для Нас?» Господь хоче
мати Своїх посланців. Причому Господь хоче
мати посланців, які добре розуміють і гріх, і прощення, і Закон, і Євангеліє. Господь
хоче, аби Його посланцями у цьому світі були прощені грішники такі як ви і я. А
прощений грішник – грішник радісний і охочий.
Погляньте як діє Ісая. Він не каже: «В мене немає часу, та й ситуація не
дуже сприятлива, бо невіруючі контролюють майже весь світ». Ні, Ісая охоче
відповідає: «Ось я, пошли Ти мене!» Ісая готовий іти і робити те, що скаже Йому
Господь. Таку саму охоту робити те, що каже Господь, мають віруючі. Вони мають
охоту робити те, що каже їм у Своєму Слові Господь навіть, якщо це свідчення не
словом, то ділом каже нам свідчити Господь, щоб «вони бачили ваші добрі діла, та прославляли Отця вашого, що на небі»
(Мт. 5:16).
Медичний місіонер, Вілфред Ґренфел, свідчив про Бога власною діяльністю.
Він свідчив про Господа власними ділами та словами і цим став взірцем для багатьох
християн. Хай і наша відповідь на поклик нашого Господа сьогодні і завжди буде
такою самою, як в нашого любого пророка Ісаї: «Ось я, пошли Ти мене!» Заради
Христа. Амінь.
Благодать Господа нашого Ісуса Христа нехай буде зо всіма вами! Амінь
(Рим. 16:24).
Немає коментарів:
Дописати коментар