Гріхи, які залишаються у святих, – це різноманітні злі нахили, пожадливості
і бажання, які природні для людини, але суперечать Закону Божому. Святі, як і
інші люди, усвідомлюють ці гріхи, але з такою різницею: вони не дозволяють, аби
їх вони долали і щоб гріхи творили, що собі хочуть. Святі не коряться гріхам, а
чинять таким гріхам опір і, як Павло тут це пояснює, вони постійно від таких
гріхів очищуються. Відповідно до Павла, гріхи святих – ті гріхи, які вони
відкидають. Ті ж, що коряться своїм пожадливостям, цього не роблять, а дають
волю плоті і гріхові всупереч протестам їхнього власного сумління.
Ті ж, що чинять опір своїм грішним пожадливостям, зберігають віру і чисте
сумління – неможливі речі для тих, кому не вдається чинити опір гріхові і тим,
які чинять наругу над власним сумлінням і долають свою віру. Якщо ви триваєте в
тому, що є зло, незважаючи на голос сумління, то ви не можете промовляти, ані
вірувати, що маєте Божу ласку. Тож християни обов’язково повинні не коритися
грішним пожадливостям.
Святий Дух дається саме з
метою чинити опір гріхові та не давати йому волі. Павло каже (Гал. 5:17): «Тіло
бажає противного духові, а дух – противного тілу… щоб ви чинили не те, чого
хочете». І знову (Рим. 8:13): «Коли живете за тілом, то маєте вмерти, а коли
духом умертвляєте тілесні вчинки, то будете жити». А також (Рим. 6:12): «Тож
нехай не панує гріх у смертельному вашому тілі, щоб вам слухатись його
пожадливостей».
«Бо наша Пасха, Христос,
за нас у жертву принесений».
Мартін Лютер, З проповіді на Великодню неділю
Немає коментарів:
Дописати коментар