СЛУХАТИСЯ СИНА БОЖОГО
(Нарис проповіді пастиря В’ячеслава Горпинчука)
А через шість
день забирає Ісус Петра, і Якова, і Івана, брата його, та й веде їх осібно на
гору високу. І Він перед ними переобразився: обличчя Його, як те сонце, засяло,
а одежа Його стала біла, як світло. І ось з'явились до них Мойсей та Ілля, і
розмовляли із Ним. І озвався Петро та й сказав до Ісуса: «Господи, добре бути
нам тут! Коли хочеш, поставлю отут три шатрі: для Тебе одне, і одне для Мойсея,
і одне для Іллі». Як він ще говорив, ось хмара ясна заслонила їх, і ось голос
із хмари почувсь, що казав: «Це Син Мій Улюблений, що Його Я вподобав. Його
слухайтеся!» А почувши, попадали учні долілиць, і полякалися сильно... А Ісус
підійшов, доторкнувся до них і промовив: «Уставайте й не бійтесь!» Звівши ж очі
свої, нікого вони не побачили, окрім Самого Ісуса. А коли з гори сходили,
заповів їм Ісус і сказав: «Не кажіть нікому про цеє видіння, аж поки Син
Людський із мертвих воскресне» (Євангеліє від Св. Матвія 17:1-9).
Вибраним із передбачення Бога
Отця, посвяченням Духа, на покору й окроплення кров'ю Ісуса Христа: нехай примножиться
вам благодать та мир! (1 Петр. 1:1, 2). Амінь.
Дорогі брати і сестри, коли до
Києва приїздить якась знаменитість, то до її приїзду прикута увага засобів
масової інформації. Її часто охороняють, а на її виступи приходить чимало
народу. А якщо до Києва прибуває президент якоїсь могутньої країни, то влада
може перекривати навіть цілі райони міста, а на прийом до такої поважної особи
прагнуть потрапити не лише чиновники, але й політики, бізнесмени та багато
інших людей. Коли такий президент читає лекцію в якомусь українському
університеті, то найліпша аудиторія чи зала такого університету зазвичай вщерть
забита не лише студентами і викладачами, але й тими, кому пощастило потрапити
на такий захід, адже таке спілкування і така присутність можуть принести великі
вигоди в майбутньому.
Ми можемо лише уявити, що
творилося б у Єрусалимі, якби Ісус Назарянин раптово з’явився у сліпучому світлі, а довкола
Нього ішов би гурт Старозаповітних пророків у супроводі могутніх ангелів. Тоді, напевно, всі первосвященики і священики
вийшли б Йому на зустріч. Фарисеї, за своїм звичаєм, зайняли б передні місця
серед усіх найвідоміших і найбагатших громадян.
А потім звістка дійшла б і до
Риму. Єрусалим був би оточений по периметру і всіх простих юдеїв, які щиро
вірували в Бога і терпеливо чекали на Месію, попросили б покинути місто, в яке
мав би приїхати цезар із усім своїм почетом. В Єрусалимі готувалися б
найвишуканіші яства і до Єрусалиму звозили б найкращі вина Римської імперії. Ісусовою
резиденцію був би якщо не дім первосященика, то резиденція Понтія Пілата.
А потім до Єрусалиму могли б
потягнутися ще й каравани із далеких країн, які хотіли б теж побачити Царя над
царями та здобути Його прихильність, аби панувати у якомога ефективніший спосіб
у своїх рідних країнах та ще й під Божою опікою. На прийом до Ісуса Назарянина
записувалися б за місяці, а то й за роки наперед. І ніхто про таке місце, як
Голгофа не чув би і не згадував би.
Бо вся влада: і світська, і
церковна об’єдналися б
у єдиному пориві розділяти славу, шану, і честь, і нові можливості, які їм
приніс би Ісус Назарянин. Адже світові хочеться саме цього: влади, слави,
багатства і панування. Ісус тоді був би
Царем для світу, а не його Спасителем.
Це якраз той випадок, коли хочеться сказати: «Як добре, що історія не знає умовного стану!» Наш Господь не прийшов у славі і не прийшов, аби бути Царем або хоча б князем цього світу. Він не народився у палаці, а у віфлємській стаєнці. І першою Його колискою був не витвір якогось славетного майстра, а скромні ясла – годівниця для худоби. Коли Його приносили у храм, то людські очі в Ньому не бачили Бога во плоті, а бачили звичайного єврейського хлопчика з бідної сім’ї, за якого принесли в жертву пару голубів.
Це якраз той випадок, коли хочеться сказати: «Як добре, що історія не знає умовного стану!» Наш Господь не прийшов у славі і не прийшов, аби бути Царем або хоча б князем цього світу. Він не народився у палаці, а у віфлємській стаєнці. І першою Його колискою був не витвір якогось славетного майстра, а скромні ясла – годівниця для худоби. Коли Його приносили у храм, то людські очі в Ньому не бачили Бога во плоті, а бачили звичайного єврейського хлопчика з бідної сім’ї, за якого принесли в жертву пару голубів.
Втім Месію в Ньому бачили ті,
кому це відкривав Бог. Він, через ангела, показав Його пастухам на полі в час
Різдва, Він вказав на Христа старенькому і благочестивому Семенові та
Христолюбивій старенькій вдовиці Анні. Він вказав на Христа масі віруючих через
Івана Христителя, який промовляв: «Оце Агнець Божий, що на Себе гріх світу
бере!» (Ів. 1:29)
Це Бог вклав в уста Петрові
сповідання: «Ти Христос, Син Бога Живого!» (Мт. 16:16). Христа знає, Христа
сповідує, у Христа вірує лише той, в чиєму серці віру створив Господь Святий
Дух. Вони вірують, не через те, що бачать, бо Христос виглядає, як проста,
звичайна людина – простий юдей із Галілеї. Вони вірують, бо віра – від слухання
Слова Христового. Цієї віри не мають первосвященики, ані фарисеї, ані Понтій
Пілат. Цю віру мають діти Божі, учні Христові, трьох з яких кличе із Собою
Божий Син на гору.
Він бере лише трьох, найближчих
до Себе учнів: Петра, Івана та Якова. І веде їх за Собою. Вони відходять від
загального гурту учнів і піднімаються все вище і вище, поки не виходять на
високу гору. І на цій горі відбувається щось надзвичайне. «І Він перед ними
переобразився», читаємо ми. Те, що побачили Апостоли, їх вразило: «обличчя
Його, як те сонце, засяло, а одежа Його стала біла, як світло». Христа у сяйві бачать не правителі цього
світу, а колишні рибалки Христа у славі бачать не лицеміри, а віруючі, яким
Господь захотів це об’явити.
Коли Мойсей зійшов після зустрічі
з Богом з гори Синай, його обличчя ясніло так, що він мав своє обличчя
покривати. Але в Христа сяє не лише обличчя, але й Його одежа. Бо Мойсей –
звичайна людина, а Христос – Син Божий, істинний Бог у людському тілі. Той, з
Кого глузує світ, з’являється
перед глузіями у вигляді раба, а учням у день Преображення – у вигляді Богочоловіка, Який на певний час
перестав приховувати Свою божественність і Своєю святою славою осяює гору і
Апостолів.
Учні бачать істинне обожествлення
людської плоті, яке можливе лише в Христі і у Христа. Їм не складно буде
проповідувати Тайну Святої Вечері і присутність Христового тіла під виглядом
хліба та присутність Його святої крові під виглядом вина. Вони бачили те, що в
людську логіку не вкладається і те, що людський розум пояснити не може. Вони бачать воплоченого Божого Сина у славі.
І вони бачать не лише Його. Але
біля Нього з’являються
ще й Мойсей та Ілля. Якщо Іллю Господь забрав був живим на небеса, то як міг
біля Христа з’явитися
Мойсей, який помер? Відповідь ми знаходимо у словах Христа. «Поправді, поправді кажу вам: Хто слухає
слова Мого, і вірує в Того, Хто послав Мене, життя вічне той має, і на суд не
приходить, але перейшов він від смерти в життя. Поправді, поправді кажу вам:
Наступає година, і тепер уже є, коли голос Божого Сина почують померлі, а ті,
що почують, – оживуть» (Ів. 5:24, 25).
Мойсей, найвеличніший пророк
Старого Заповіту, слухав слово Христове, вірував у грядущого Христа і перейшов
із смерті у життя. Ось ми бачимо його живого – він стоїть разом із Іллею поряд
Ісусом і з Ним розмовляють.
Як чудово їм було розмовляти з
Христом, прихід Якого вони звіщали. Скільки вони зазнали бід і гонінь заради
Божого Сина! Але наскільки всі ті
гоніння і біди бліднуть у порівнянні з тим, що вони отримали вірою в Сина
Божого, Якого вони проповідували! А про
що вони зараз говорять? Я впевнений, що вони говорили про те, що мало незабаром
статись. Вони говорили про Гетсиманію, про хрест Голгофи, про жертву Ягняти
Божого і про Його смерть на хресті. А ще вони говорили про воскресіння
Христове, яким здобута перемога для Мойсея, і для Іллі, і для всіх нас над
смертю.
То була чудова бесіда і чудове товариство.
Петро, Яків та Іван раптово опинилися на небесах посеред землі. І їм було так
добре, що вертатись звідти вони не хотіли. Вони забулися не лише про своїх
братів у вірі та служінні, але навіть про свої домівки. Невипадково Петро
промовляє: «Господи, добре бути нам тут! Коли хочеш, поставлю отут три шатрі:
для Тебе одне, і одне для Мойсея, і одне для Іллі». Навіщо вертатися у світ,
повний зла, коли тут вже є небеса? – наче каже Петро, забуваючи про те для чого
прийшов Христос, як буває і ми забуваємо про Його місію, про Його волю і про
Його серце.
Але відбувається щось ще дивніше.
Як Петро ще говорив, «ось хмара ясна заслонила їх». Коли Бог з’являвся Мойсеєві на горі Синай, то Він
з’являвся у хмарі. Коли
Соломон освячував храм у Єрусалимі, то слава Господня наповнила храм хмарою
так, що священики не могли в храмі стояти. На горі Преображення хмара ясна
заслонює учнів і вони вже нічого не бачать, а чують лише Отця Небесного, Який
промовляє: «Це Син Мій Улюблений, що Його Я вподобав. Його слухайтеся!»
Вся увага Апостолів і нас з вами
спрямовується до Сина Божого, до Ісуса Христа, до Спасителя. Ми були загублені
грішники, а Він завжди був, є і буде Божий Син Улюблений. Послання для
Апостолів, для нас і для цілого людства однакове: «Слухайтеся Христа!» Лише те,
що каже Він – важливе для вас, для вашого життя теперішнього і вічного. Бо лише
Ісус є Дорога, і Правда, і Життя.
Поза Христом і поза Його Словом
годі шукати правди про Бога і про спасіння. Але Христове Слово є істина, і воно
несе нам прощення гріхів, виправдання, воскресіння, і вічне життя, і Царство
Небесне. Отець наче каже: «Хочеш чути, що каже Бог – слухай Христа! Хочеш мати прощення гріхів – слухай
Христа! Хочеш мати вічне життя і Царство
Небесне – слухайся Христа! В Ньому – твоє прощення, твоє життя і твоє
спасіння!»
Світ, звісно, хоче протилежного.
Світ і диявол хочуть від нас Христа затулити. Вони будують власні велетенські
іконостаси зі святими, з Буддою і Аллахом, з різними найнеймовірнішими теоріями
про походження життя на землі і про майбутнє людства. Але послання Отця
залишається незмінним: «Це Син Мій Улюблений, що Його Я вподобав. Його
слухайтеся!» Так воно лунало у час Хрищення нашого Господа. Так воно лунає і на
горі Преображення за наголосом: «Слухайтеся Христа!» І нікого іншого.
Переляканих Петра, Якова та
Івана, які попадали долілиць, піднімає Христос. «Уставайте й не бійтесь!» –
каже Він. З Христом нічого боятися: ні бур, ні диявола, ні світу, ані смерті.
Бо Христос долає все. І робить Він усе це для нас – для вас, любі брати і
сестри, що віруєте в Христа. На вашому боці – Сам Бог. А «коли за нас Бог, то хто проти нас?» (Рим.
8:31). Коли ми з Христом і у Христі, то ми – з Богом і ніхто нам нічого не
вдіє. Адже навіть із смерті ми переходимо у життя вічне.
Бо дорогу до цього життя проклав
Христос і навіть Він Сам є цією дорогою – розп’ятий і воскреслий Господь слави, Цар
над царями і Спаситель світу, наш Спаситель, Який гряде до нас у славі, що її
бачили учні в час Преображення. Прийди, Господи Ісусе! Амінь.
А Бог усякої благодаті, що
покликав вас до вічної слави Своєї в Христі, нехай Сам удосконалить вас, хто
трохи потерпів, хай упевнить, зміцнить, уґрунтує. Йому слава та влада на вічні
віки, амінь (1 Петр. 5:10, 11).
Немає коментарів:
Дописати коментар