четвер, 22 серпня 2024 р.

Яка молитва є прийнятною для Бога

     Маленьке слово "Амінь" означає те ж саме, що "істинно", "по-правді", "саме так". Це слово, яке промовляється у непохитній вірі серця. Це так, наче ти промовляєш: "Боже мій та Отче, я не маю жодних сумнівів, що Ти подаси те, про що я просив - не через мою молитву, а через Твою заповідь, у якій Ти наказав, аби я про це просив і через Твою обітницю, що Ти почуєш мене. Я переконаний, Боже, що Ти - правдивий і обманювати не можеш. Тож не достоїнство моєї молитви, а певність Твоєї правдивості веде мене до такого непохитного вірування. Я не маю жодних сумнівів, що моє прохання стане і буде Амінь".

      І ось тут дехто у цій молитві зазнає жахливих невдач. Вони її зводять нанівець, бо просто промовляють її власними вустами, а не серцями, адже не вірують, що їх почуто допоки не довідаються або уявлятимуть собі, що вони добре помолилися і то достойно. Ось так вони будують на самих собі. І всі вони будуть засуджені. Така молитва не може бути самодостатньою і достойною того, щоб її почув Бог. Ні, вона повинна уповати на правдивість Бога та на Його обітницю, бо якби Бог не запрошував нас молитися і не обіцяв нас почути, тоді всі створіння не могли б здобути усіма своїми молитвами навіть зернятка пшениці. Тож зауважте, що молитва не є доброю і правильною через її тривалість, побожність, солоденькі слова або через її благання про тимчасове чи вічне добро. Лише та молитва прийнятна, яка дихає непохитною упевненістю та упованням, що її буде почуто (незважаючи на те, якою малою чи недостойною є вона сама по собі) через надійну присягу та обітницю Божу. Доброю молитву робить не твоя ревність, а робить її такою Боже Слово та обітниця. Ця віра, основана на Божому Слові, є також істинним поклонінням, без неї всяке інше поклоніння є чистим обманом і помилкою. 

Мартін Лютер

Немає коментарів: