Якби так широко не використовувалось слово
"спокуса"[1],
то чіткості цьому проханню додало б промовляти: "І не введи нас у
випробування". Це прохання звертає нашу увагу на те нещасне життя, яке ми
провадимо тут на землі. Воно просто одне велике випробування. Хто шукає тут
миру і безпеки, той діє немудро, бо їх тут ніколи не знайде. Хоча всі ми їх
прагнемо, але все це марно. Це життя є і завжди буде життям випробувань.
Тож ми не кажемо: "Позбав
нас випробування", але: "Не введи нас у нього". Це так наче
промовляти: "З усіх боків ми оточені випробуваннями і нам їх не уникнути
проте, любий Отче, допоможи нам, аби не стали жертвою цих випробувань або їм
піддались, і таким чином були подолані та згинули". Хто піддається
випробуванням, той грішить і стає полоненим гріха, як це проголошує Павло в
Римлян 7:23.
Мартін Лютер
[1] Тут
Мартін Лютер використовує слово Anfechtung.
Немає коментарів:
Дописати коментар