Тут [Ів. 8:39 і далі] Христос бажає сказати: «Є і правдиві, і фальшиві ізраїльтяни, і всі вони, звісно, походять від патріарха Ізраїля, але не всі вони зберегли обітницю та віру Авраама». Подібним чином сьогодні ми маємо два класи християн. Всі ми, що охрищені і відроджені через Хрищення справді називаємося християнами, але не всі ми залишаємося Хрищенню вірні. Є мала кількість правдивих християн і є також фальшива, і правдива Християнська Церква. Перша вихваляється і висловлює претензію на те, що саме вона є правдива церква і правдиві християни так само, як юдеї хвалилися, що вони були правдивими ізраїльтянами. Вони вихваляють винятково званням та ім’ям, кажучи: «Врешті-решт, ми охрищені та носимо християнське ім’я». Мусимо з цим погодитися, але не є через це всі вони християнами.
Перше є ті, що просто носять християнське ім’я і є християнами фізично, як це робили ізраїльтяни, вихваляючись фізичним насінням Авраама. Але вони не залишаться вірними Хрищенню і не горнуться до доктрини прощення гріхів або до обітниці Христової, а через фальшиву доктрину відділилися, покинувши Христа і віру. Таким чином вони називаються християнами, як і юдеї відомі тим, що вони ізраїльтяни, але вони лише християни номінальні. Марно говорити: «Я походжу від Авраама. Я охрищений і перебуваю серед християн».
Є два сорти ізраїльтян і два сорти християн. Той правдивий ізраїльтянин, хто має обітницю Авраамову і віру Авраамову. Такий просто та щиро вірує в доктрину пророків і горнеться до обітниці Авраама, як це робить тут Нафанаїл і далі роблять усі християни. Коли християни охрищені, то вони прислухаються до Євангелія, читають Святе Письмо, причащаються Святим Причастям і люблять свого ближнього. Такі християни – правдиві християни, вони відповідають своїй назві.
Але є й фальшиві християни. Вони також користуються Хрищенням і Святим Причастям, і так само добре обізнані з Писанням, як і правдиві християни. І вони мають божественне Слово, і ми. Вони не вірують, а всередині сповненні невірства, заздрості, ненависті та зла. Вони живуть у перелюбі, скупості, злобі та всіх гріхах і пороках, у які нині занурений світ.
1 коментар:
це гостра проблема сьогодення...
Дописати коментар