середу, 1 червня 2011 р.

Проповідники - як держаки в каблучках ковчегу

     А як щодо того, що Свята Церква передвіщена ковчегом заповіту? Зауважте, як чотири золоті каблучки на чотирьох кутах вказували на чотири сторони світу і ними, безперечно, проголошувалося оснащення до подорожі книгами чотирьох святих Євангелій.  Зауважте також держаки з акаційного дерева, які слід було вставляти крізь ці каблучки для носіння, бо треба шукати сильних учителів і непохитних, як це дерево, що не псується, аби ці вчителі, горнучись до науки зі священних томів, могли проголошувати єдність Святої Церкви і наче нести ковчег, будучи вставленими в його кільця. Бо насправді носити ковчег за допомогою держаків означає проповідуванням, через добрих учителів, приносити Святу Церкву до примітивного розуму невіруючих. А все також наказано покрити золотом, аби лунаючи до інших, вони й самі сяяли в блиску свого життя. Про ці непохитні держаки додано: "В ковчегових каблучках будуть ці держаки; не відступлять вони від нього", бо вкрай необхідно аби ті, що перебувають у проповідницькому служінні, не відступалися від дослідження Писання. З цією метою держаки завжи повинні бути в  каблучках, щоби коли з'явиться потреба для носіння, не було сповільнення через те, що держаки не перебувають у каблучках. Але хай держаки завжди перебувають у каблучках, аби вчителі, які завжди в своїх серцях розмірковують про Святе Писання, без затримки піднімали Святе Писання, одразу навчаючи тому, що лишень необхідно.

Григорій Великий (Двоєслов), зі Скарбниці щоденної молитви

Немає коментарів: