Закон має три види
учнів. Перші – це ті, що чують Закон і
зневажають його, і які ведуть непобожне життя без страху. До цих Закон не
приходить. Вони представлені поклонниками телят у пустині, через яких Мойсей
розбив скрижалі Закону [2 М. 32:19]. Їм він Закону не приніс.
Другим видом є ті, що
намагаються виконати Закон своєю силою, без благодаті. Вони представлені
людьми, які не могли дивитися на обличчя Мойсея, коли він приніс скрижалі
Закону вдруге [2 М. 34:34-35]. Закон
приходить до них, але витерпіти його вони не можуть. Тому на нього вони
накладають покривало і ведуть життя лицемірства, виконуючи зовнішні діла
Закону. Втім, де лишень покривало знімається, Закон робить усе це гріхом. Бо
Закон виявляє, що наша спроможність без Христової благодаті рахується за ніщо.
Третій вид учнів – це
ті, що бачать Мойсея чітко, без покривала. Це ті, що розуміють намір Закону і
як він вимагає неможливого. Там приходить гріх до влади, там смерть – могутня,
там спис Голіафа наче ткацький вал, а вістря його важить шість сотень шеклів
міді так що від нього втікають усі діти Ізраїлю, аж поки один-єдиний Давид –
Христос, наш Господь – від усього цього нас спасає [1 Сам. 17:7, 24, 32]. Бо якщо Христова слава не йшла поряд із цим
сяйвом Мойсея, то ніхто не зміг би витерпіти праведності Закону, жаху гріха та
смерті. Ці учні відпадають від усіх діл і самовпевненості та з Закону
навчаються лише визнавати гріх і прагнути Христа. Це – правдиве служіння Мойсея
та правдива природа Закону.
Доктор Мартін Лютер, Передмова до Старого Заповіту
Немає коментарів:
Дописати коментар