Коли він[1]
каже «Віднови мені радість», то має на увазі те, що небезпеками він був майже
зламаний. З цієї причини він молиться, аби була відновлена ця радість – радість
Божого спасіння. Тобто він хоче, аби його розум був покріплений таким чином,
щоб він не сумнівався у присутності Божій і в Його волі спасати в небезпеках,
які з собою приносить сповідання. Ця впевненість настільки надихає розум, що ми
можемо безпечно зневажати всякі жахіття і небезпеки. Так само і я, благодаттю
Божою, відчув цей великий дар і моїм вченням, і творами я відкрито сповідував
Ісуса Христа, мого Господа і Визволителя всупереч волі Імператора, Папи,
князів, царів і майже цілого світу, і навіть посеред тисячі небезпек для життя,
якими погрожували мені мої розгнівані вороги і сам сатана. Таким чином Господь
каже Єремії: «Бо Я ось сьогодні поставив тебе містом твердинним, і залізним
стовпом, і мідяними мурами проти всієї цієї землі» (Єр. 1:18). І справді:
служіння учительства у Церкві потребує такого розуму, який зневажає всі
небезпеки. Загалом, всі благочестиві повинні готуватися до того, аби вони не
боялися стати мучениками, тобто сповідниками або ж свідками Божими. Христос не
хоче ховатися у світі, але хоче Він бути проповідуваним «не в чотирьох стінах,
а на дахах» (Мт. 10:27), аби Євангеліє сяяло у світі наче смолоскип на високій
горі або на вежі. Коли це відбувається, то з’являються
усякі небезпеки і ми справді потрапляємо між молот і ковадло. І немає більшої
втіхи від Божої обітниці, що Він ніколи нас не покине.
Мартін
Лютер, З лекції на Псалом 50 (51)
[1] Слова
Давида: «Верни мені радість спасіння Твого, і з лагідним духом підтримай мене» (Пс.
50 (51): 12 (14).
Немає коментарів:
Дописати коментар