Власне кажучи, більше сенсу є в тому, аби думати про дві основні позиції: або сповідання присутності, або заперечення Реальної Присутності Христових тіла і крові. Тут лежить великий поділ. Дехто з тих, що сповідують Реальну Присутність теж мають про неї фальшиву теорію, втім вона не того самого рівня важливості, як основна відмінність щодо самої Реальної Присутності. Чи присутні самі хліб і вино, очевидно, не грає настільки великої ролі, як те, чи є там Христові тіло та кров. Преосуществління (трансубстанціація) - це просто нерозумна спроба пояснити непояснюване. Саме так на преосуществління дивився Лютер. Він, звісно, преосуществління відкидав. Втім не це, як ми побачимо, було його головним запереченням щодо Римської Меси. Коли його ставили перед вибором між двома помилками, Лютер саркастично зауважував: "Радше ніж мати просте вино із фанатиками, я погоджусь з папою, що є лише кров".
Курт Маркворт, Спасенна істина: доктрина для мирян
Немає коментарів:
Дописати коментар