Вільям Пейлі, прославив саме цю думку своєю аналогією про годинник. Він доводив, що на відміну від каменя такий хронограф, як годинник не можливо вважати таким, що був завжди. Він так само не з'явився внаслідок природного процесу. Годинник "створено", тобто змайстровано якимоcь цілеспрямованим розумом. Тож слід допускати існування годинникаря, навіть якщо поблизу його не видно. Рослини і тварини - ще очевидніший наслідок осмисленого дизайну. Органи такі як очі виявляють незрівнянно більший ступінь складності і точності, аніж їхні грубі механічні відповідники такі як телескопи. В цьому полягала суть доказу Пейлі в його класичному Природному богослов'ї, яке швидко заволоділо увагою освіченої публіки і залишалось впливовим упродовж ХІХ століття. Ця книга безперечно допомогла щепити громадську думку в англомовному світі проти антихристиянських фурій, вивільнених Французькою Революцією.
Курт Маркворт
Немає коментарів:
Дописати коментар