неділю, 5 січня 2014 р.

Обов'язок чинити опір вовкам

Якщо я йтиму слідами святих єпископів і мучеників, то я задоволений – бо вони йшли слідами дорогих апостолів. Папа дуже добре знає, що Хрищення – не його монополія, бо слова запровадження кажуть: «Тож ідіть і зробіть учнями всі народи, христячи» (Мт. 28:19).   Христос не каже: «Іди до Папи і хай він дасть тобі доручення».  Чому ж тоді вони намагаються нас змусити йти до Риму?  Звісно ж, неправильно зманювати людей від їхнього належного уряду – в цьому ми невинні – і треба чинити опір та протидіяти тим, що намагаються це чинити. Так, у Діях 20:29-30 читаємо: «Я знаю, що як я відійду, то ввійдуть між вас вовки люті, аби тільки учнів тягнути за собою» до єпископів Риму. «Противтеся їм», - каже Св. Павло.  Тому ми маємо обовязок чинити Папі опір. Ми не вихоплюємо вас, слухачів, із Царства Христового, а із пащі диявола. Павло хвалить вас за те, що ви чините опір Папі та берете над ним гору, навіть якщо ви розірвете його на клапті, це ролі не гратиме – бо він вовк. Папі байдуже Хрищення і вічне добро та спасіння людей, йому до всього цього байдуже, допоки він отримує гроші та добра. Господь Христос не пролив Свою кров, аби я міг підкоритися Папі, а щоби через Христа я зміг отримати відпущення гріхів і вічне життя. Ось чому я охрищений і приймаю Святе Причастя. Такого погляду дотримувалися апостоли та Августин. Тому Папа не має жодних підстав нарікати на те, що ми руйнуємо його порядок. Ми – не бунтівники, ми – пастирі і наш обовязок – кричати на вовка і ставитися до нього суворо.  Він сам визнає, що ми проголошуємо правду.  Якщо я навчаю про Спасителя, визнаю Його і вірую в Нього, а потім мене просять усе це віддати, а натомість поклонятися мерзоті, то я непохитно робити це відмовляюся.  Якщо ми робимо так, як робив праведний єпископ Іларій та інші й так, як наказує нам Христос і Святе Писання, то ми робимо правильно. Ми не визнаємо жодної іншої церкви окрім тієї, яка прислуховується до голосу Христового і охрищена.  Ми нічого не знаємо про церкву, яка наказує паломництва та носіння сутан. Євангеліє вимагає, аби ми вірували в Христа, а потім любили один одного. Тому папські звинувачення, що ми відчужуємо людей від нього – несправедливі.  Це він відчужив людей від Христа, він – справжній вовк і турок.


Мартін Лютер, З проповіді на Євангеліє від Св. Івана

Немає коментарів: