Остерігаймося цієї пошесті: кожен з нас
носить у грудях своїх великого монаха. Тобто, кожен з нас хотів би мати таке
діло, яким міг би прославитися: «Ось що я вчинив! Сьогодні я догодив Богові
моїми молитвами, моїми добрими ділами, отже я можу насолоджуватися більшим миром розуму». Так бувало і зі мною,
що коли я виконував діло власного поклику, то був значно щасливіший, аніж тоді,
коли його не виконував. Нічого поганого немає в тому, аби бути щасливим, але це
щастя – без віри і воно – нечисте, воно полонить сумління і непокоїть людину.
Оскільки сумління – найделікатніша річ, то від цього пороку припущень вберегти
його вкрай важко. Через це хай ніхто не виявляє безпечності. Ми, що сповідуємо Христа, повинні ходити в
страхові та зростати у вірі, і визнавати, що в наших грудях носимо ми
потворного та огидного монаха, тобто: глупу та плотську оману діл, руїну віри.
Проти цієї нечестивої омани діл Святий Дух
ставить перед нами абсолютну мету чистоти, а саме: щоб найперше ми забули цю
праведність, принаймні в зовнішньому служінні Слова. Триматися ми повинні міцно
за те, що здобули тут Божою благодаттю і не проповідували праведність діл, а
проповідували натомість праведність Христа, Який постраждав за нас і воскрес із
мертвих. Інші елементи, включені в
служіння Слова – чисті: роздавання Таїнств, опіка про душі та управління
Церквою.
Немає коментарів:
Дописати коментар