вівторок, 21 квітня 2015 р.

Нове число "Стягу"

   Вийшло друком нове число "Стягу". Вашій увазі пропоную редакторську статтю.


           ЗМІНИ
            Як нам змінити Україну? На це запитання нині часто намагаються знайти відповідь різні політики, політологи, філософи і суспільні та громадські діячі. Зовсім недавно помер Лі Куан Ю, якого ще називають творцем сінгапурського дива. Сінгапур, напевно, був не менше корумпований від України, коли він прийшов до влади. Запровадивши в країні жорсткий режим, Лі Куан Ю, зумів викорінити корупцію, перетворити Сінгапур на одну з найчистіших і найбагатших країн на світі. Для порівняння, ВВП на душу населення в Сінгапурі становить $51 226 на душу населення, а в Україні – $8 240. Тобто рівень життя пересічного українця у шість разів нижчий за рівень життя пересічного сінгапурця, при тому, що території і мінеральних ресурсів у нас на ту саму душу населення приблизно в сто разів більше. Звісно, що сінгапурський неліберальний правитель любив свою країну та свій народ і реально хотів Сінгапурові неабстрактного добра.  «Сінгапурське чудо» настало через безкомпромісну боротьбу з корупцією, надзвичайно ліберальне економічне законодавство та надзвичайно суворе законодавство кримінальне. Вести бізнес в Сінгапурі вигідно та зручно, а законослухняним громадянам жити в Сінгапурі – добре. Лежням погано кругом, а любитель кинути сміття на вулиці в Сінгапурі може і палицею отримати. Так виконується Біблійний принцип «Володарі пострах не на добрі діла, а на злі. Хочеш не боятися влади? Роби добро, і матимеш похвалу від неї, бо володар – Божий слуга, тобі на добро. А як чиниш ти зле, то бійся, бо недармо він носить меча, він-бо – Божий слуга, месник у гніві злочинцеві!» (Римлян 13:3, 4).  Цей принцип використовувався у цілому язичницькій Римській імперії. Цей принцип може застосовуватися будь-де і принесе добрі результати та змінить будь-яку корумповану країну на благодатний край для бізнесу. Він діє тоді, коли «риба не гниє з голови» і влада виконує свої функції.
            Проте є ще один спосіб змінити країну. І цей спосіб приносить благословення не лише в цьому житті, але й у вічності. Цей спосіб – проповідь Євангелія. Бо лише воно, а точніше, Господь Святий Дух, Який діє через Євангеліє, може змінити не лише зовнішню поведінку людини, але і її серце – саму людську сутність. Цього не можуть зробити політики, філософія і жодна суспільна наука. Але це може зробити і робить це винятково Бог. Це відбувається тоді, коли грішникам проповідується грізний Закон, а розкаяним – втішливе Євангеліє. Це розуміє сповідує розкаяний перелюбник і убивця, цар Давид: «Дай почути мені втіху й радість, і радітимуть кості, що Ти покрушив. Обличчя Своє заховай від гріхів моїх, і всі беззаконня мої позагладжуй. Серце чисте створи мені, Боже, і тривалого духа в моєму нутрі віднови. Не відкинь мене від Свого лиця, й не бери Свого Духа Святого від мене. Верни мені радість спасіння Твого, і з лагідним духом підтримай мене. Я буду навчати беззаконців доріг Твоїх, і навернуться грішні до Тебе. Визволь мене від переступу кровного, Боже, Боже спасіння мого, мій язик нехай славить Твою справедливість! Господи, відкрий мої уста, і язик мій звістить Тобі хвалу, бо Ти жертви не прагнеш, а дам цілопалення, то не любе воно Тобі буде. Жертва Богові зламаний дух; серцем зламаним та упокореним Ти не погордуєш, Боже! Ущаслив Своїм благоволінням Сіон, збудуй мури для Єрусалиму, тоді Ти полюбиш Собі жертви правди, цілопалення та приношення, тоді покладуть на Твій вівтар тельців!» (Псалом 50:10-21).
            Через віруючих діє люблячий Христос. «І живу вже не я, а Христос проживає в мені. А що я живу в тілі тепер, живу вірою в Божого Сина, що мене полюбив, і видав за мене Самого Себе»,  –  сповідує Апостол Павло в  Галатів 2:20.  Віруючий хоче робити добро, хоче жити правильно та піклуватися не лише про власне добро, але й про добро усіх людей, які є довкола нього.  Суспільство віруючих людей – суспільство не ідеальне, але найближче до того ідеалу суспільства, до якого можна наблизитися в цьому грішному світі. Оскільки світ залишається грішним, то й далі потрібне і суворе кримінальне законодавство і ліберальні економічні закони, і безкомпромісний у боротьбі з корупцією уряд. Але зміна, яка відбудеться через Євангеліє, буде надзвичайно благотворна і для теперішнього, і для Царства Небесного, у яке воскреслий Спаситель Ісус Христос, візьме усіх, хто тут вірує в Нього. Прийди, Господи Ісусе!         

Немає коментарів: