З іншого боку, Євангеліє – світло, яке
просвітлює серця і оживлює їх. Воно виявляє чим є благодать і милосердя Боже;
чим є прощення гріхів, благословення, праведність, життя і вічне спасіння; і як
їх нам досягати. Коли ми таким чином відрізняємо Закон від Євангелія, то ми
віддаємо кожному з них його належне використання та функцію. Ви не виявите
нічого про це розрізнення між Законом і Євангелієм, каноніків та нещодавніх і
старовинних богословів. До певної міри
цьому навчав і виражав це Августин.
Єроним та мужі подібні до нього, про це взагалі нічого не знали.[1] Іншими словами, упродовж багатьох століть про
це витримувалася виняткова тиша в усіх школах і церквах. Ця ситуація привела до
дуже небезпечного стану сумління – бо допоки Євангеліє чітко не відрізняється
від Закону, доти християнська доктрина не може бути здоровою. Але коли це розрізнення визнається, то визнається
правдиве значення виправдання. Тоді
легко відрізняти віру від діл, а Христа від Мойсея, як і від уряду та всіх
світських законів. Бо все поза Христом –
служіння смерті на покарання нечестивих.
[1] Коли Лютер протиставляв Августина з
Єронимом, то як правило, це не було на користь останнього; пор. Luther’s Works, т. 32, с. 189.
Немає коментарів:
Дописати коментар