Одного разу в будинок доктора
Мартіна Лютера зайшов син одного знатного доктора, благопристойний, старанний і
чемний студент, який не брався за якусь високу справу, не витав у хмарах, але
вдовольнявся натомість невеликим і залишався на фундаменті та першооснові, а
саме: на Institutionibus Juris.
А навчався цей юнак старанно. Коли ж його друзі за столом вихваляли його перед
доктором Мартіном Лютером, то доктор Лютер промовив: «Це робить він без сумніву
за порадою і наказом свого батька. Бо хто заклав добру основу і добре оснащений
в тексті, то такий стане добрим знавцем справи, і такий, звісно, має під ногами
міцний ґрунт, і такий ані зазнає невдачі, ані помиляється. І саме це необхідне
також для богослова. Коли я глушу і побиваю усіх моїх противників текстом і на
основі Святого Писання, то після цього вони виступають ще в більшому
заціпенінні, досліджують і виписують усе зі своїх власних думок і розуму, а про
Святе Писання думають, що це якась неважна, проста річ. Так само думав і
фарисей, тож не забарився Господь Христос в Луки 10:28 сказати йому: «Роби це,
і будеш жити». Тож і легковажні люди, і фанатики нічого в Писанні не розуміють,
а далі бродять, хитаючись у власних помилках та вигаданих ними мінливих і
сумнівних книгах.
Якщо підсумувати, то той, хто
повністю осягнув текст – той справжній пастир. І ось моя найкраща і
християнська порада: черпайте воду з криниці або ж з джерела, тобто старанно
читайте Біблію. Бо хто добре заснований і вишколений в тексті, той буде добрим
і відмінним богословом, оскільки один вислів і текст з Біблії містить більше,
ніж багато записів і глос, які не є сильними і влучними, і які не витримають
іспиту.
Як-от, коли я маю переді мною
вислів Св. Павла з 1 Тимофія 4:4, то там сказано: «Кожне-бо Боже твориво добре…
що приймаємо з подякою». Цей текст показує, що те, що Бог створив – добре. Тож
їсти, пити, одружуватися чи перебувати в цноті і т. д. – Боже творіння і через
це – добре. Проти цього ж виступають глоси, тож про це багато чого всякого
наробили і понаписували Св. Бернард, Василій, Домінік, Єроним та інші святі
отці. Але текст перевершує усі глоси і стоїть понад ними. І донині мають любі
отці під папством зі своїми глосами більший авторитет ніж світлі вислови
Біблії. І ось таким чином щодо Біблії було вчинено велику несправедливість, і навіть такі любі отці, як Амвросій, Василій
і Григорій, часто писали багато чого нелюблячого.
Із Застільних бесід доктора Мартіна Лютера, Про Святе Писання: Запис 6
Немає коментарів:
Дописати коментар