Це правда, що не весь богословський розвиток був здоровим. Чимало в ньому було, власне кажучи, помилковим і навіть збоченим. Так само, як зародок може страждати від генетичної проблеми і набути зловісного вигляду – так само й буває з богослов’ям, коли порушуються його внутрішні органи керування. Тож саме для цього потрібні Символи віри та Віросповідання: аби відрізнити здорове від паталогії мусять бути легкодоступні «клінічні тести».
Все-рухливі
припливи культури та мови вимагають, аби послання Святого Писання постійно
витлумачувалось і застосовувалось по-новому. Коли це відбувається, то постають не
лише тлумачення-підробки, але й тлумачення істинні. В економіці є вислів про
те, що погані гроші проганяють гроші добрі. Так само і в богослов’ї слід пильнувати та не допускати
привабливої фальші, щоб вона не затопила неулесливу правду. Бо в такому разі з’явиться селевий потік непостійних думок,
що буде пропонувати зайве довірливим ілюзію «свободи вибору» серед однаково
добрих опцій.
Курт Маркворт, «Святе
Писання: Книга Христова»
Немає коментарів:
Дописати коментар