Той, хто опанує мистецтво
чіткої відмінності між Законом і Євангелієм, повинен називатися справжнім
богословом. Цих двох слід тримати окремо. Функція Закону полягає в тому, щоб
лякати людей і доводити їх до відчаю, особливо грубих і безпечних грішників,
допоки вони не збагнуть своєї неспроможності відповідати вимогам Закону чи
здобувати благодать. Вони ніколи не здобудуть милосердя, а мусять впасти у
відчай. Доктор Штаупіц сказав мені одного разу: «Я брехав Богові понад тисячу
разів, обіцяючи, що стану побожним. Обіцянки тієї я так і не виконав. Через я
такої постанови більше не формую, бо дуже добре бачу, що я неспроможний
виконати свою обіцянку і ніколи вже не хочу промовляти брехні». І сам я теж мав
такий досвід. В папстві я ревно віддавався благочестивості. Але скільки вона
тривала? Допоки я читав месу. А вже через годину я був ще гірший ніж раніше. В
кінці змучуєшся і відчуваєш спонуку промовити: «На бік відкладу я Мойсея, Закон
і горнутимуся до іншої Особи, Яка каже (Мт. 11:28): «Прийдіть до Мене, усі
струджені та обтяжені, і Я вас заспокою!» Плекайте ці слова: «Прийдіть до
Мене».
Мартін
Лютер, З проповіді на Євангеліє від Св. Івана
One dogma but many dogmatics. . .
15 годин тому
Немає коментарів:
Дописати коментар