понеділок, 27 листопада 2017 р.

Хто справжній богослов

Той, хто опанує мистецтво чіткої відмінності між Законом і Євангелієм, повинен називатися справжнім богословом. Цих двох слід тримати окремо. Функція Закону полягає в тому, щоб лякати людей і доводити їх до відчаю, особливо грубих і безпечних грішників, допоки вони не збагнуть своєї неспроможності відповідати вимогам Закону чи здобувати благодать. Вони ніколи не здобудуть милосердя, а мусять впасти у відчай. Доктор Штаупіц сказав мені одного разу: «Я брехав Богові понад тисячу разів, обіцяючи, що стану побожним. Обіцянки тієї я так і не виконав. Через я такої постанови більше не формую, бо дуже добре бачу, що я неспроможний виконати свою обіцянку і ніколи вже не хочу промовляти брехні». І сам я теж мав такий досвід. В папстві я ревно віддавався благочестивості. Але скільки вона тривала? Допоки я читав месу. А вже через годину я був ще гірший ніж раніше. В кінці змучуєшся і відчуваєш спонуку промовити: «На бік відкладу я Мойсея, Закон і горнутимуся до іншої Особи, Яка каже (Мт. 11:28): «Прийдіть до Мене, усі струджені та обтяжені, і Я вас заспокою!» Плекайте ці слова: «Прийдіть до Мене».
Мартін Лютер, З проповіді на Євангеліє від Св. Івана

Немає коментарів: