Не підлягає обговоренню, що в деяких аспектах, як заява про доктрину Variata має велику красу та велику цінність
і, що там, де вона безумовно перебуває у досконалій гармонії з первісним
Сповіданням, там вона надає важливу допомогу у його тлумаченні. Якби Меланхтон
виклав це нове питання чисто як приватний твір, то переважна частина цього
твору була б прийнята із великим захопленням, на яке вона заслуговувала б. Але
він допустився фатальної помилки, ставлячись до офіційного документу як до
особистої власності, при цьому зберігаючи стару назву, в цілому стару форму та
старі підписи. Як би дивилися на Джефферсона, якби 1786 року, через 10 років
після Декларації, яку він назвав Декларацією про Незалежність, він би тут трохи
збільшив, а тут трохи зменшив її новими темами та новою угодою і тим, що
здавалось, принаймні невеликою поступкою силі, від якої ми відділились і додав
до цього імена Комітету та поручителів Континентального Конгресу нібито це акт
і документ нації? А Меланхтон зробив ще гірше. Декларація про Незалежність була
простою формою про здійснений акт. Ауґсбурзьке Віросповідання було документом
перманентної сили та постійного користування. Зміна будь-якої з його доктрин
означала визнання того, що тут Сповідники помилялися та викликала підозру, що вони
могли помилятися ще більше. А зміна фраз, незважаючи ні на які пояснення,
витлумачувалась, як зміна доктрини. Як і не забарились противники нашої віри
скористатись великою помилкою Меланхтона.
Чарльз Краут,
Консервативна реформація і її богослов’я
Немає коментарів:
Дописати коментар