вівторок, 3 грудня 2019 р.

Віра не підлягає психологічній інспекції

    
     Віра - богословська таємниця. Вона не підлягає психологічній інспекції. Це означає, що з одного боку, новонароджене дитя або віруючий, який спить чи перебуває у комі, а з іншого боку видатний християнський богослов, - всі вони мають ту саму Духом-дану віру. Це також означає, що людей не слід протягувати крізь якісь катувальні жорна якогось досвіду так  наче то - єдиний спосіб навернення. Не існує якогось стандартного досвіду навернення. Особистий досвід може бути настільки різним, наскільки різними є людські особистості. Як би ми не думали, що ми все можемо відстежити емпірично, Божі діяння всередині нас сховані і вислизнуть з наших рук (Івана 3:8).
     Віра "народжується з Євангелія або з відпущення гріхів". Вона спасає нас так само, як їда нас годує: Євангеліє - це їжа, віра - Богом дана дія споживання (Івана 6:50, 51). Проти всяких форм синергізму (ідеї про те, що людина у своєму наверненні може співпрацювати з Богом, так наче навіть до віри вона має якісь духовні сили), ми сповідуємо строгий монергізм (учення про те, що все, що належить нашому спасінню - є цілковито Божим діянням) у поясненні Катехізисом Третього Члену Символу віри:
           Я вірю, що не можу силою власного мислення чи вибору повірити в Ісуса Христа, мого Господа, чи прийти до Нього.  Але Святий Дух покликав мене через Євангеліє, просвітив мене Своїми дарами, освятив і вберіг мене в правдивій вірі.

Курт Маркворт, «Спасенна істина: доктрина для мирян»

Немає коментарів: