ОСЬ ІДЕ ВІН!
(Нарис проповіді пастиря В’ячеслава Горпинчука)
Ось Я посилаю Свого Ангола, і він
перед обличчям Моїм приготує дорогу. І нагло прибуде до храму Свого Господь,
Якого шукаєте ви, і Ангол заповіту, Якого жадаєте. Ось іде Він, говорить
Господь Саваот! І хто витерпить день Його прибуття, і хто встоїть, коли Він
з'явиться? Він, як огонь той у золотаря, і як у пральників луг. І Він сяде
топити та чистити срібло, і очистить синів Левія, і їх перечистить, як золото й
срібло, і будуть для Господа жертву приносити в праведності. Тоді буде дар Юди
та Єрусалиму приємний для Господа, як за днів віковічних і за років
стародавніх. І прибуду до вас Я на суд, і буду свідком швидким проти
чарівників, і на перелюбників, і проти тих, хто присягу складає на лжу, і проти
тих, хто заплатою наймита тисне, вдову й сироту, хто відхилює право чужинця,
Мене ж не боїться, говорить Господь Саваот. Бо Я, Господь, не змінююся, тому
ви, сини Яковові, не будете знищені (Малахії 3:1-6).
Божій Церкві.., посвяченим у Христі Ісусі, покликаним святим, благодать вам і мир від Бога Отця нашого й Господа Ісуса Христа! (1 Кор. 1:2, 3). Амінь.
Дорогі брати і сестри, я кілька
років не відвідував нашу громаду на Миколаївщині, в Березнегуватому. Тож, коли
одного літа з поїздки в те містечко вернулась група американських волонтерів,
що допомагали нашому тамтешньому пастиреві, о. Юрієві, проводити Літню Біблійну
Школу, я здивувався, що вони витратили дуже багато часу на поїздку, яка
максимально мала б зайняти півтори години. Потім я зрозумів – дорога до Березнегуватого
була практично зруйнована зерновозами, які часто їздять дуже перевантажені.
Тож, коли торік ми їхали до Березнегуватого,
я спитався в отця Юрія, скільки часу слід планувати на дорогу з Миколаєва до Березнегуватого,
то здивувався, коли почув відповідь: «Приблизно півтори години». Виявилось, що
значну частину дороги відбудували, бо в сусіднє місто Снігурівку мав приїхати Президент
України. Дорогу приготували спеціально до візиту такого важливого гостя.
Коли дороги немає, а має прибути
хтось важливий, то таку дорогу будують. Сьогодні ми чуємо, як Господь обіцяє
через Свого Пророка Малахію, послати будівника дороги. Це особливий будівник і
особлива дорога. Ця дорога – дорога, якою користується Сам Господь. І вона не з
асфальту, не з бруківки, не з бетону або іншого надійного матеріалу, з яких
нині зазвичай будуються якісні дороги.
Ця дорога – не людська. А все, що
йде від єства грішної людини, стає цій дорозі на заваді. Всяке людське уявлення
про спасіння. Всякі людські ідеї про те, щоб власними ділами чи зусиллями можна
наблизитись до Бога є бар’єром.
Всяка людська мудрість, людська праведність, людська гордість є перепоною, яку
слід усунути для того, щоб дорога Божа була простою і гладенькою.
Цієї дороги не приготувати
людськими зусиллями. Через це Бог обіцяє послати Свого Ангела. Тут наш Господь,
Який любить гру слів і каламбури, використовує слово «Малакі» – «Малахія». Через
Пророка Малахію Він обіцяє послати Малахію! Слово Малахія означає Посланець,
так само як і слово Ангел означає Посланець. Господь обіцяє відправити Посланця,
Який приготує дорогу перед Його обличчям.
Лише посланець Божий зможе
виконати це завдання: усунути всякі ідеї про спасіння власними ділами або за
допомогою Бога та діл, власну праведність, мудрість і гординю. Лише Божий посланець не буде бавитись
філософією і софістикою. Лише він чітко закличе до покаяння в усіх гріхах проти
Бога і лише він як скальпелем відкриватиме гнояк фарисейства і само-праведності
та промовлятиме: «Роде зміїний, хто вас надоумив утікати від гніву майбутнього?
Отож, учиніть гідний плід покаяння! І не думайте говорити в собі: Ми маємо отця
Авраама. Кажу-бо я вам, що Бог може піднести дітей Авраамові з цього каміння! Бо
вже до коріння дерев і сокира прикладена: кожне ж дерево, що доброго плоду не
родить, буде зрубане та й в огонь буде вкинене» (Мт. 3:7-10).
Ви вже впізнали цього грядущого Малахію
про якого пророкує Малахія за 400 років до воплочення Христа. Малахія
пророкував про Івана Христителя, Який такою проповіддю і хрищення на покаянння
готував дорогу для іншого Малахії – Посланця, Ангела Заповіту, Самого Господа, Христа
Спасителя.
Він – Той, кого віруючі юдеї
жадають. Бо в Христі спасіння не лише для них, але й для всіх народів землі. Господь
Святий Дух через Своїх пророків називає Христа Ангелом Заповіту, тобто Ангелом Обітниці
про спасіння вірою в Нього, вірою в Христа. Перший Ангел, Іван Христитель – Посланець
Божий саме з таким посланням: Власним походженням від Авраама євреї спастись не
можуть, власними ділами і ділами Закону ніхто не спасеться. Хто уповає у своєму спасіння на свою генетику
чи діла, навіть діла Закону той нагадує дерево, до якого вже прикладена сокира.
Спасіння є тільки у обіцяному Христі! Він
– Ангел Заповіту, Посланець Обітниці, в якому є спасіння.
Всі обітниці Божі за всі тисячоліття вказували на Христа і на спасіння в Ньому та вірою в Нього. Всі праотці Ізраїлю, починаючи від Авраама, Ісака та Якова, вірували в прихід Христа і спасіння вірою в Нього. Всі пророки передвіщали прихід Христа, додаючи все більше подробиць про Його прихід і про Його жертву за гріхи не лише єврейського народу, але й за гріхи цілого світу. Бог обіцяв, що Христос після смерті воскресне і буде бачити плід Свого викупного діла – тих, що увірують в Нього і теж будуть заради Христа, мати прощення гріхів, воскресіння і вічне життя.
Малахія пророкує про Івана Христителя і про те, як у цей час прийде Посланець Заповіту,, тобто Посланець обітниці, Посланець Заповіту Нового, Заповіту спасіння і благодаті. Його приходу прагнуть віруючі і вони цей прихід побачать. Але це буде Заповіт, а отже буде й смерть цього Посланця адже слово Заповіт передбачає смерть.
Це й стане каменем спотикання для багатьох юдеїв. Вони чули, що Христос має бути Сином Давида, а отже й царем. Тож коли вони бачили Теслю з Назарету, то витерпіти день Його прибуття більшість з них не змогли. Вони хотіли би побачити царя у пишних шатах, що долає усіх фізичних ворогів Ізраїлю, а не лагідного Ісуса Назарянина, що упокорився аж до хресної смерті.
«І хто витерпить день Його прибуття, і хто встоїть, коли Він з'явиться?» – каже Малахія. Коли Ісус промовлятиме: «Я хліб життя. Хто до Мене приходить, не голодуватиме він, а хто вірує в Мене, ніколи не прагнутиме… Я хліб живий, що з неба зійшов: коли хто споживатиме хліб цей, той повік буде жити. А хліб, що дам Я, то є тіло Моє, яке Я за життя світові дам… Хто тіло Моє споживає та кров Мою п'є, той має вічне життя, і того воскрешу Я останнього дня. Бо тіло Моє – то правдиво пожива, Моя ж кров – то правдиво пиття. Хто тіло Моє споживає та кров Мою п'є, той в Мені перебуває, а Я в ньому» (Ів. 6:35, 51, 54-56), то багато юдеїв не витерплять Його слів і скажуть: «Жорстока це мова! Хто слухати може її?» (Ів. 6:60).
Їхня логіка, їхній розум, їхня гординя, їхня мудрість стали їм на заваді. Наша логіка, наша людська мудрість, наша гординя стають на дорозі перед Богом. Так виконаються ці слова Малахії: «І хто витерпить день Його прибуття, і хто встоїть, коли Він з'явиться?» Так нам потрібні посланці, які проповідують покаяння, як Іван Христитель, що руйнують нашу гординю, наш грішний розум, людський розум і нашу само-праведність, і вказують на Христа, про Якого пророкує Малахія далі.
Христос, пророкує Малахія, «як огонь той у золотаря, і як у пральників луг. І Він сяде топити та чистити срібло, і очистить синів Левія, і їх перечистить, як золото й срібло». Христос це і Огонь, і Золотар одночасно. Він бере грубу породу і виготовляє з неї срібло і золото, срібні і золоті прикраси. Він не залишає ніякої вади і робота Його, і Його діло – досконалі.
Ісус забирає усю нашу непотрібну, брудну породу, усі наші гріхи на Себе.
Він обмиває їх Своєю святою і невинною, божественною кров’ю і помирає на нашому
місці на хресті Голгофи. Він воскрес для нашого виправдання. І як каже Апостол Іван:
«Коли ми свої гріхи визнаємо, то Він вірний та праведний, щоб гріхи нам
простити, та очистити нас від неправди всілякої» (1 Ів. 1:9).
Христос невпинно, весь час очищує нас. Він діє в нас, як огонь діє у
ливарному цеху. Христос – наш Спаситель і Він – наше Спасіння. Він діє в нас
через Своє Слово. Він діє в нас через Свої істинні тіло та кров у хлібі та вині
Святої Євхаристії. Людей зі світу ці слова спокушують. Бо вони, як і ті юдеї,
що чули слова Христа, не могли вистояти та витерпіти Його мови, бо вона
здавалась їм жорсткою, нелогічною. Проте ми любимо Христа і Його Слово, і Його Вечерю,
бо Він нас очищує, бо Святий Дух створив у нас віру в Христа і ця віра потребує
для життя більше Слова і більше Євхаристії, тобто більше очищення Словом Христовим,
Огнем і Золотарем.
Бо коли у нас діє Христос, коли Він у нас живе, то тоді ми маємо і те,
що має Христос – праведність, воскресіння і Царство Боже. Бо Христос – і Огонь,
і Золотар, і Праведність, і Воскресіння, і Правда, і Життя. Він усе зробив для
нашого спасіння і Він трудиться, і очищує і далі. Проте, коли хтось відкидає Євангеліє,
то це не провина Христа і не провина Бога, а провина того, хто відкидає Слово і
простує у пекло на вічні віки. Бо без Христа – ми брудна порода, шлак,
приречений на повне викидання.
А з Христом і у Христі ми – очищене золото і срібло. І ми тоді приносимо
для Господа жертви у праведності, в яку зодягнулися у нашому Хрищенні і яку
отримали самою вірою в Христа. Для нашого пророка Малахії інших жертв,
прийнятних для Господа не існує. Для Господа лише ті жертви любі та прийнятні,
які приносяться у праведності, тобто у вірі в Христа – від людей, що очищені
кров’ю Христовою – від людей, що
уповають на Христа.
Малахія також пророкує сьогодні про повернення Христа у славі. Бо тоді
буде наше воскресіння до вічного життя, і воскресіння невіруючих для суду. Господь
оголошує: «прибуду до вас Я на суд, і буду свідком швидким проти чарівників, і
на перелюбників, і проти тих, хто присягу складає на лжу, і проти тих, хто
заплатою наймита тисне, вдову й сироту, хто відхилює право чужинця, Мене ж не боїться,
говорить Господь Саваот». А до вас, любі віруючі, Господь повернеться як Спаситель,
бо Він і сьогодні обіцяє, що до віруючих Свого ставлення Він ніколи не змінює.
Він завжди є нашим Спасителем. Ось іде Він, каже Малахія. Прийди, Господи Ісусе!
Амінь.
Благодать Господа нашого Ісуса нехай буде з вами! (1 Кор. 16:23) Амінь.
Немає коментарів:
Дописати коментар