Св. Лука включає (14:16-24) притчу, цілком подібну до притчі про весільний банкет Царевого Сина в Св. Матвія 22:1-14. У попередньому тексті ми читали: «І послав він свого раба часу вечері сказати запрошеним: «Ідіть, бо вже все наготовано» (Луки 14:17). Коли це «вже»? З Христовим приходом у плоті. Упродовж століть запрошення оголошувалось пророками. А тепер настала пора «вечері» і «вже все наготовано». Іншими словами ми повинні думати не про віддалене майбутнє, а про те, що відбувається нині, коли Христос довкола Себе збирає Свою Церкву з усіх частин світу через Свої божественні Засоби Благодаті.
Невипадково
Христос зобразив Своє Царство як банкет. Бо Він знав, що Він в ту останню,
урочисту ніч зі Своїми учнями вийде поза зображення і притчі та
запровадить справжній, буквальний
банкет, Таїнство, в якому Він, Агнець Божий є і Господар, і Пожива. Тут ми
маємо «з ангелами і архангелами, і усім військом небесним» передсмак небес і
участь в самих небесах та в Дереві Життя (див. Євр. 12:22-24; Об. 19:7; 22:19).
В цьому банкеті ми «смерть Господню (звіщаємо), аж доки Він прийде» (1 Кор.11:26).
Минуле і майбутнє сходяться тут разом у одному великому потокові спасіння.
Визначною
рисою таїнственного свята є його соціальна, корпоративна природа. Звичайно ж,
кожен розкаяний грішник отримує тут свою власну, особисту частку прощення,
життя і спасіння. Втім це ніколи не відбувається в ізоляції. Тут творяться та
відновлюються узи з Отцем Небесним і
Його дітьми на землі , які водночас пов’язують їх як братів і сестер у «Сині
улюбленому» (Кол. 1:13). Церква, як містичне Тіло Христове у найтісніший і
найурочистіший спосіб поєднана Його таїнственним тілом: «Тому що один хліб,
тіло одне – нас багато, бо ми всі спільники хліба одного» (1 Кор. 10:17). Все це дається в спільноті або ж участі в
Христовому тілі та крові (1 Кор. 10:16).
Тож
зрозуміло, що отримування Таїнства разом є прилюдним сповідування єдності у
Євангелії…
Немає коментарів:
Дописати коментар