Відповідно до реформатської доктрини, обмежена людська природа не спроможна
мати справжню спільність з необмеженою божественною природою. Відповідно,
дві природи мусять залишатися окремо як щодо існування, так і щодо їхніх дій.
Тож, оскільки Лютеранська Церква ревно навчає прямо протилежному, а саме, що від
часу приходу Сина Божого в плоті для руйнування діл диявола, дві природи ніколи
не є розділеними і не діють окремо, а завжди об’єднані та діють разом, то
реформатські богослови з цієї причини звинувачують нас у змішуванні природ….
Все це демонструє, що реформатське і лютеранське богослов’я мають цілковито
різні поняття про unio personalis. Реформатське
богослов’я пропонує Церкві людський замінник unio personalis, утворюючи з нього такий союз, який
утримує природи та їхню діяльність по-окремо, тоді як відповідно до
Лютеранської Церкви це – такий союз, який об’єднує природи і в їхньому
існуванні, і в їхній діяльності. Реформатське богослов’я роз’єднує особовий союз, коли для уникнення нібито
«змішування» природ, воно починає виступати проти реального спілкування природ
і їхніх учинків. Коли Гейдельберзький Катехізис проголошує, що
Христос тепер тут, на землі лише відповідно до Його божества, а не до Його
людськості, то він заперечує, що таким чином він розчиняє unio personalis, бо Божество, як вважається, присутнє у
всіх створіннях. Таким чином він перетворює unio personalis в unio sustentativa (Питання 47-48). Відмінність між
реформатськими богословами та Лютеранською Церквою залишається такою самою як
описував її ще Лютер: «Вони звинувачують нас, що ми змішуємо дві природи
в одному єстві – але це неправда. Ми не кажемо, що божественність – це
людськість, або що божественна природа – це людська природа, і це було би
змішуванням двох природ в одному єстві. Але ми об’єднуємо дві окремі
природи в одну єдину Особу і кажемо: Бог – Людина і Людина – Бог. Проте ми
звинувачуємо їх за розділення Особи Христової так наче Він має дві особи. Бо
там, де розлучаються і розділяються діла, там також має розділятися і Особа» (St. L. XX:945 і далі).
Франц
Піпер, Християнська догматика
1 коментар:
Прекрасная цитата величайшего конфессионального лютеранского догматика!
Спасибо Вам за перевод!
P.S. А Вы не планируете переводить "Christliche Dogmatik" Ф. Пипера?
Дописати коментар