З уст дітей й немовлят учинив Ти хвалу ради Своїх
ворогів, щоб знищити противника й месника (Псалом 8:2).
Під «дітьми» Він не має
на увазі маленьких дітей, які не можуть розмовляти (бо якщо вони мають говорити
та проповідувати Слово, то вони мусять розмовляти), а простих, наївних,
нехитрих людей, котрі нагадують немовлят у тому, що відкладають усякий розум, а
хапаються за Слово, приймають його у простій вірі і дають, аби Бог їх вів і
спрямовував наче дітей. Такі люди також
– найкращі вчені і учні в Христовому Царстві, як і Сам Він каже в Матвія 11:25:
«Прославляю Тебе, Отче, Господи неба й землі, що втаїв Ти оце від премудрих і
розумних, та його немовлятам відкрив». У Псалмі 19:7 Давид каже: «Свідчення Господа
певне, воно недосвідченого умудряє». І
Псалом 119:130: «Вхід у слова Твої світло дає, недосвідчених мудрими робить».
Під «немовлятами» Він не
має на увазі тих, що лежать на материнських грудях і смокчуть молоко, а тих, що
наче немовлята, які горнуться до чистого, незмішаного Слова, без додатків
людських снів і думок. Бо так само, як
новонароджене немовля вдовольняється молоком своєї матері, так і ці люди не
шукають якоїсь іншої їжі для душі окрім чистого, неспотвореного Євангелія
Христового. Таким чином Св. Петро каже (2:2): «Немов новонароджені немовлята,
жадайте щирого духовного молока». Він називає Євангеліє «духовним» молоком, яке
треба приймати душею і «щирим» молоком, яке треба осягати не відчуттями, а
чистою вірою. Через це слово «діти» виключає у справах віри всякий людський
розум, а слово «немовлята» виключає усяке спотворення Слова і фальшиве
додавання людських думок.
Немає коментарів:
Дописати коментар