(Нарис
проповіді пастиря В’ячеслава Горпинчука)
Прочувши ж Іван у в'язниці про дії Христові, послав через учнів своїх,
щоб Його запитати: «Чи Ти – Той, Хто має прийти, чи чекати нам Іншого?» Ісус же
промовив у відповідь їм: «Ідіть, і перекажіть Іванові, що ви чуєте й бачите:
Сліпі прозрівають, і криві ходять, стають чистими прокажені, і чують глухі, і
померлі встають, а вбогим звіщається Добра Новина... І блаженний, хто через
Мене спокуси не матиме!» Як вони ж відійшли, Ісус про Івана почав говорити
народові: «На що ви ходили в пустиню дивитися? Чи на очерет, що вітер гойдає
його? Та на що ви дивитись ходили? Може на чоловіка, у м'які шати одягненого?
Адже ж ті, хто носить м'яке, по палатах царських. По що ж ви ходили? Може бачити
пророка? Так, кажу вам, навіть більш, як пророка. Бо це ж той, що про нього
написано: «Ось перед обличчя Твоє посилаю Свого посланця, який перед Тобою
дорогу Твою приготує!» (Євангеліє від
Св. Матвія 11:2-10).
Божій Церкві… посвяченим у Христі Ісусі, покликаним святим… благодать вам і мир від Бога Отця нашого й Господа Ісуса Христа! (1 Кор. 1:2, 3) Амінь.
Божій Церкві… посвяченим у Христі Ісусі, покликаним святим… благодать вам і мир від Бога Отця нашого й Господа Ісуса Христа! (1 Кор. 1:2, 3) Амінь.
Дорогі брати і сестри, хтось був сказав, що спокуса – це диявол, який
шепче крізь замкову шпаринку в дверях, а піддавання спокусі – це відчинення
дверей навстіж і запрошення, аби він почувався, як вдома. Господь застерігає нас, аби ми не
спокушалися. Власне кажучи, прохання
Господньої молитви містять і такі слова:«І не введи нас у спокусу, але визволи
нас від лукавого».
Спокус існує безліч і всі вони –
небезпечні. Всі вони можуть закінчитися
гріхом, жахливі наслідки якого будуть відчуватися часто не лише в сумлінні, але
й у житті, не лише декілька хвилин або годин, але й днями, роками, а то й
навіть до кінця життя. Але, певно, найгрізнішою спокусою є спокуса,
засумніватися у Христові, зневіритися в Синові Божому.
Якщо ще декілька століть тому, особливо в
країнах, де християнство було офіційною релігією, нарікати на Христа, говорити
про Нього всякі нісенітниці було би просто неможливо. І диявол мусив діяти
приховано через різноманітних фальшивих учителів, то сьогодні в його руках
перебувають потужні засоби масової інформації. Він говорить через радіо,
намагається зачарувати глядачів різноманітними фільмами та телепередачами з
телевізорів та комп’ютерних моніторів, друкує статті в популярних газетах і
журналах і навіть навчає наших дітей у школах. Згадайте лишень сумнозвісну
теорію про еволюцію.
Про наш час ми чуємо велике застереження від
Господа у Книзі Об’явлення (12:12): «Горе землі
та морю, до вас бо диявол зійшов, маючи лютість велику, знаючи, що короткий час
має!» Час повернення Христа у славі
невідворотно наближається і тому диявол, каже Господь, буде все більше
лютувати, намагаючись загубити наші душі, тобто знищити нашу християнську віру.
Про те, наскільки ви піддалися його нападам і
спокусам лукавого, ви може судити з того, наскільки ви погоджуєтеся з тим, що
світ говорить про Христа і наскільки ваш погляд збігається з тим, що промовляє
Слово про Божого Сина. Про те, наскільки
ви піддалися спокусам диявола ви можете судити з того, наскільки ви надієтеся
на Христа, наскільки ви довіряєте Йому і як сильно ви хочете бути з Ним і з
Його Церквою в неділю, таку звичайну неділю, як сьогодні.
Ви можете судити про вашу резистентність
спокусам нечистих духів також з вашого молитовного життя – як часто ви молитеся
і то не просто молитеся за власні потреби, але й за духовні благословення, а ще
за інших людей, за українську владу, за нашу країну, за наших одновірців і усіх
інших ближніх.
А ще – як ви особисто чините публічний опір
власними словами та вчинками усій цій шаленій диявольській антихристиянській
пропаганді та діянням Останнього Часу – часу перед поверненням Христа
Спасителя? Як часто ми в нашому укріпленому замку, за броньованими дверима
лютеранської віри чуємо шепіт диявола і навстіж прочиняємо йому двері,
дивуючись потім із наслідків нашої власної податливості та забудькуватості про
Божі обітниці?
Сьогоднішній наш євангельський текст показує,
що спокуса сумніву часом закрадалася в серця учнів навіть таких великих
проповідників, як Предтеча Христа – Івана Христителя. Іван не вагається у Христі. Він не сумнівається в ньому. Але він обмежений стінами в’язниці, в яку його запроторено саме за
проповідь Божого Слова. Він бачить вагання своїх учнів. І якби він був нас
свободі, то він просто сказав би їм: «Любі браття мої, любі мої учні, ходімо до
Христа і ви почуєте, і побачите на власні очі Того, Кого бачив Я і про Кого Я
засвідчив і засвідчую, що Він – Агнець Божий, що на Себе гріх світу бере».
Але нині пророк зробити цього не може. Тому він
робить те, що робив завжди. Він робить
те, що робив кожен пророк у Старому Заповіті.
Він робить те, що робитимуть усі Апостоли Христові. Він робить те, що повинні робити усі
проповідники і пастирі, які називають себе християнськими
проповідниками, пастирями і єпископами. Він вказує на Христа. Він чує про Його чуда. Він радіє чудами
Христовими. Його радість множиться, бо
Він знає, що Бог ніколи не підводить. І
через це він відправляє Своїх учнів просто до Христа.
Він хоче, аби й вони, як він колись біля
Йордану, на власні очі побачили Месію і почули Його. Він хоче, аби вони, перестали слухати
нашіптування диявола через замкову шпаринку і поставили перед Месією запитання:
«Чи Ти – Той, Хто має прийти, чи
чекати нам Іншого?» Іншими словами:
«Чи Ти – справжній Христос? Чи Ти –
справжній Спаситель? Чи Ти – Той, про Кого проповідували всі без винятку
пророки? Бо ми ждемо саме на Нього, на Того, на Кого вказують усі пророки».
Іван знає, до Кого посилати в час сумніву.
Предтеча становить чудесний взірець для кожного з нас, як у вірі, так і в
діянні. Він не мовчав про гріх. Сучасна українська історія з
журналістом-правдолюбом, Григорієм Гонгадзе, є лише тьмяним і дуже невиразним
повторенням того, що було сталося із Іваном Христителем. Іван не боявся
докоряти Іродові. Через це він у в’язнці. Іван не боявся проповідувати Закон і
засуджувати гріх. Йому байдуже було на
особу. Він проповідував те, що каже Бог.
Але розкаяним і тим, що сумнівалися і вагалися,
він проповідує Христа. Він вказує на
Нього. Він відправляє усіх у сумніві, у ваганні, усіх засмучених до Христа,
Який дещо пізніше Сам каже: «Прийдіть до Мене, усі струджені та обтяжені, і Я
вас заспокою! Візьміть на себе ярмо Моє, і навчіться від Мене, бо Я тихий і
серцем покірливий, і знайдете спокій душам своїм» (Мт. 11:27, 28).
А шукачам істини Христос
відповідає: «Ідіть, і перекажіть
Іванові, що ви чуєте й бачите: Сліпі прозрівають, і криві ходять, стають
чистими прокажені, і чують глухі, і померлі встають, а вбогим звіщається Добра
Новина... І блаженний, хто через Мене спокуси не матиме!» Відповідь Сина
Божого – це слова іншого великого пророка, який жив за 700 років до Івана
Христителя – Св. Ісаї. Слова цього пророка ми вже сьогодні чули під час читання
Писання зі Старого Заповіту. Ісая
використовує в своєму тексті майбутній час. Бо те, що він пише про Месію, має
ще настати. Ісая бачить це виразно, наче
на власні очі, але бачить це в майбутньому. Проте для Христа цей час –
теперішній. Бо весь майбутній час пророків, усього Писання, стосувався і
стосується Його особисто.
Христос –
теперішнє. Як колись у тій пісні «Есть только миг меж жду прошльім и будущим –
именно он назьівается жизнь». Христос –
життя. Христос – справжнє життя і життя
подостатком. І Він – виконання усіх пророцтв і сьогоднішнього пророцтва Ісаї
зокрема. Він майбутнє робить реальністю і перетворює майбутній на час на
теперішній і проголошує виконання пророцтв Ісаї: «Сліпі прозрівають, і криві ходять, стають чистими прокажені, і чують
глухі, і померлі встають, а вбогим звіщається Добра Новина...»
Поспішайте, любі Іванові учні! Перекажіть вашому любому вчителеві ці слова,
адже «повторение – мать учения». Хай ці слова зміцнять вашу віру в Христа і хай
ця віра принесе рясний плід у вашому житті і приведе вас у життя вічне, яке для
вас і для всіх здобуває Той, до Кого вас направив Іван Христитель – Той, на
Кого він вказував вам біля Йордану і продовжує вказувати сьогодні зі сторінок
нашого Євангелія.
Його віру сьогодні ставить за приклад нам
Месія. Христос ставить нам за приклад
Іванову проповідь, Іванову рішучість, Іванову відповідь на сумнів, на спокусу –
той улесливий шепіт диявола крізь замкову шпаринку. Христос Господь ставить
усім нам за приклад Іванову відповідь на будь-яку серйозну проблему і будь-який
виклик: показувати на Христа, відправляти про Христа, свідчити про Христа. Всяке інше послання крім Євангелія лише посилить сумнів. Всяке інше послання - порожня балачка, а то ще й мертва вода. Але спасенну віру творить і зміцнює її в час сумніву лише Євангеліє Христове, незважаючи на те, чи проголошує його Ісая, а чи Іван Христитель.
Через це Івана так хвалить сьогодні наш люблячий
Господь: «На що ви ходили в
пустиню дивитися? Чи на очерет, що вітер гойдає його? Та на що ви дивитись
ходили? Може на чоловіка, у м'які шати одягненого? Адже ж ті, хто носить м'яке,
по палатах царських». Хліба і
видовищ хотіли давні римляни. Здається там слід шукати витоки парадигми
сучасного туризму. Але біля Йордану нічого особливого не було. Вода, очерет і
чоловік, одягнений не на показ мод. Не за тим ходили євреї до Йордану.
«По що ж ви ходили?», – продовжує Ісус, «Може бачити пророка? Так, кажу вам, навіть більш, як пророка. Бо це ж той, що про нього написано: «Ось
перед обличчя Твоє посилаю Свого посланця, який перед Тобою дорогу Твою
приготує!» Іван мав те, що не мали
інші – Слово Боже, чисте, непорочне, могутнє, живе і діяльне. Ним він готує
дорогу для Христа. Він – особистий Божий
посланець, Божий ангел, Божий посол, який безупинно, аж до останньої миті свого
життя, представляє Творця.
Іван – той
посланець, який проголошує Закон і чудесне, солодке, втішливе Євангеліє із
перстом, звернутим на Христа: «Оце Агнець Божий, що на Себе гріх світу
бере!» Мій гріх і ваш гріх, і гріхи та
провини усіх людей, які жили до Христового розп’яття і живуть після Його
воскресіння. І це послання про Божого Агнця, Який нас любить від початку
створіння, до останнього Його подиху на хресті, до останньої Його краплини
крові на Голгофі, втішає нас вірою, яку це слово породжує у наших серцях, котра
спонукає нас горнутися до Христа, особливо в час сумніву і будь-якої спокуси,
на які такий щедрий сьогоднішній лукавий світ і розлючений сатана, якому
залишається все менше днів, аби провокувати нас до гріха.
Послання Ісаї,
послання Апостолів, послання Івана Христителя – одне й те саме: Христос –
обіцяний Месія і Спаситель світу. Він забрав усі ваші гріхи на Себе. І пам’ятайте, що навіть коли ваша віра
почала хитатися або ви впали у спокусу, Він хоче, аби ви не загинули, а жили
вічно. Чому? Бо Він вас любить. Він помер за вас. Він воскрес для вас. Він зробив це, аби сьогодні ви у каятті та
вірі, змогли отримати прощення ваших гріхів і отримали запевнення про це
прощення, споживаючи Його істинне тіло та п’ючи Його істинну кров у Святій Євхаристії. Щоби
в кінці, коли скінчаться всі дні цього лукавого світу, ви змогли би взяти
участь у набагато величнішому банкеті – воскресінню і вічному житті у Царстві
Божому.
До воскресіння усіх мертвих і вічного життя
віруючих у Христовому вічному Царстві залишилося ще менше часу. Бо ще один, на
цей час 2013 світський рік, рік від Різдва Христового уже підходить до кінця і
Христос у славі ще ближче, ніж був торік. А з Ним і воскресіння, і переміна
тіла, і життя вічне. А до того часу
робімо із власними сумнівами та сумнівами наших друзів так, як робив Іван
Христитель із сумнівами його любих учнів – направляймося самі і направляймо інших
до Христа та Його Слова. Прийди, Господи Ісусе! Амінь.
Благодать Господа нашого Ісуса нехай буде з
вами!
Немає коментарів:
Дописати коментар