(Нарис
проповіді пастиря В’ячеслава Горпинчука)
Бо ось Я створю
нове небо та землю нову, і не згадаються речі колишні, і не прийдуть на серце!
Тож навіки радійте та тіштеся тим, що творю Я, бо ось Я створю Єрусалима на
радість, а народа його на веселість! І буду Я Єрусалимом радіти, і втішатися
буду народом Своїм, і не почується в ньому вже голос плачу й голос зойку! З
цього часу не буде вже юного днями й старого, який своїх днів не поповнить, бо
сторокий помре як юнак, а грішник і в віці ста літ буде проклятий! І доми побудують, і мешкати будуть, і
засадять вони виноградники, і будуть їхній плід споживати. Не будуть вони
будувати, щоб інший сидів, не будуть садити, щоб інший спожив, дні бо народу
Мого як дні дерева, і вибранці Мої зуживатимуть чин Своїх рук! Не будуть вони
працювати надармо, і не будуть родити на страх, вони бо насіння, благословлене
Господом, і нащадки їхні з ними. І станеться, поки покличуть, то Я відповім,
вони будуть іще говорити, а Я вже почую! Вовк та вівця будуть пастися разом, і
лев буде їсти солому, немов та худоба, а гадові хлібом його буде порох!... Вони
не чинитимуть зла й вигубляти не будуть на всій святій Моїй горі, говорить
Господь (Ісаї 65:17-25).
Благодать вам і мир! (1 Сол. 1:1) Амінь.
Благодать вам і мир! (1 Сол. 1:1) Амінь.
Дорогі брати і сестри, 28 і 29
листопада цього року сотні тисяч людей по всій Україні виходили на площі
українських міст, аби висловити свій протест проти дій української влади, яка
відмовилася підписувати договір про асоціацію з Європейським Союзом. Молодь,
люди середнього та літнього віку заявляють про те, що в країни і вже в їхніх
дітей, і навіть внуків вкрали майбутнє. Розчарування, і сум - відчуття, які заполонили
серця та уми багатьох українців. Порушилися
надії більшої частини народу. Втім
жевріла ще якась надія, що може якось вдасться знайти спільну мову з тими, хто
в Європу не поспішає і заявляє про власну демократичність, аплодує мирним
зібранням громадян і як батьки дбають про весь народ. Жорстоке побиття
київських дітей зальотним «Беркутом»
на Майдані у ніч з п’ятницю
на суботу залишило лише одне почуття натомість – обурення.
З цими відчуттями ми зіштовхуємося не вперше.
Кругом, де є обман – там не обійтися ні без розчарування, ні без суму, ані без
відчуття безнадії, а часом не обійтися і без відчуття обурення. Вчора разом із
братом Сергієм я був на Майдані Незалежності. Там я підходив до міліціонерів і
переконував їх не чинити насильства щодо мирних протестувальників. Спілкувався
із рядовими міліціонерами, сержантами та офіцерами. Розуміння знаходив у всіх. Аж, вже йдучи
додому, натрапив на якогось прапорщика, який глузуючи, сказав, що вони
правильно роблять, мовляв хватить мітингувати, а потім ще й похвалив якогось
несамовитого, який закликав до розправи над студентами. На мій докір за таке
ставлення – знову зневага і глузування.
Ось так хоч якась надія змінюється відчуттям зовсім іншим. Коли чуєш, як у тієї чи іншої людини
відбирають бізнес, коли чуєш, як з того або іншого видання звільняються
журналісти через запроваджену цензуру, а влада мовчить, ні про що добре не
віщує. Коли економіка летить в прірву,
країна стає все убогішою і опиняється на грані дефолту, а разом з тим декілька
сімей, впритул наближених до влади, при цьому невпинно збагачуються і весь час
намножують власні статки, то ні про що добре це не свідчить. Нестримні гріхи
відбирають надію у цілого народу. А ті, кому Бог вклав у руки меч, щоб карати
злодіїв, рекетирів, рейдерів, злодіїв і грабіжників, застосовують той меч, аби
покарати тих, що волають про правосуддя, караючи і бізнесменів, і політиків, і
студентів, і учителів, і вдів, і сиріт.
Гріх спонукає начальників забувати наказ
Господній: «Пани… занехаюйте погрози, знайте, що і для вас… є на небі Господь,
а Він на обличчя не дивиться!» (Еф. 6:9).
Господь не дивиться на те, чи президент ти, чи звичайний громадянин, чи
командир «Беркуту», чи тендітна дівчина на київському майдані, яку цей
зальотний командир збирається дубасити з усіх сил. Відповідати перед Богом доведеться не лише за
кожен злочин, але й за кожен гріх.
Господь не грається словами, коли каже, звертаючись до всіх нас: «Я
Господь, Бог твій, Бог ревнивий, що карає за провину батьків на синах, на
третіх і на четвертих поколіннях тих, хто ненавидить Мене» (2 М. 20:5). Грішиш проти Бога готуйся до страждань не
лише в цьому віці, але й вічності. І хай
до страждань у вічному огні пекла готуються твої діти, внуки і правнуки. Нищиш життя теперішнє і майбутнє своїх
співгромадян, руйнуєш їхні надії, знущаєшся із їхніх дітей – Бог не спить і
бачить усе, і «Страшна річ упасти в руки Бога Живого!» (Євр. 10:31).
Віруючі в усі часи мали подібні виклики. Але з віруючими в усі часи був, є і буде
Бог. За найбільш неймовірних обставин,
посеред катастроф і принижень, Господь звертався і звертається до Своїх
віруючих дітей із чудесними обітницями. Господь каже сьогодні нам через пророка
Ісаю: «Бо ось Я створю нове небо
та землю нову, і не згадаються речі колишні, і не прийдуть на серце!» Господь каже, аби ми не прикипали серцем до
цієї землі і до всього земного. Бо все
це – минуще. Апостол Петро каже, що «земля та діла, що на ній, погорять...» (2
Петр. 3:10).
На місці цієї землі Господь створить нову землю
і нове небо. Господь каже, що не
згадаються речі колишні і не прийдуть на серце. Коли Господь тут говорить речі
колишні, які згадуються, які приходять на серце, то Він має на увазі гріх. Гріх не дає спокою нерозкаяному – він весь
час змушує невіруючого робити зло. Гріх
прагне надокучати і віруючому, нагадуючи віруючому про своє існування то в
розумі, а то в серці. То він тривожить
спомини і нагадує нам про наше колись скоєне зло, а то прагне запанувати над
нами і штовхнути нас в обійми сатани.
На новій землі цього вже не буде. На новій
землі не буде цілковито гріха. Але чи будемо там ми? Ми знаємо, що Бог святий і Він нічого
грішного терпіти не буде. То для кого ж тоді твориться нова земля і нове небо? Господь каже далі через Свого любого пророка:
«Тож навіки радійте та тіштеся
тим, що творю Я, бо ось Я створю Єрусалима на радість, а народа його на
веселість! І буду Я Єрусалимом радіти, і втішатися буду народом Своїм, і не
почується в ньому вже голос плачу й голос зойку!»
Господь творить
нову землю і небо нове для вас. Бо Його звернення спрямоване до кожного, хто
його чує і хто вірить Його Слову. Він каже до віруючих радіти та тішитися тим,
що творить Бог. І Бог каже у чому саме полягає радість Його людей. Він каже, що
творить Єрусалим на радість. Але як може Бог творити Єрусалим, коли Єрусалим
вже існує і Єрусалимом ходить Ісая і в Єрусалимі Ісая проповідує?
Єрусалим, про який говорить Господь – не
збудований людьми, а створений Богом. Створений проповіддю Євангелія – доброї,
радісної новини про Його Сина, а нашого Спасителя Ісуса Христа. Аби новий
Єрусалим був створений, нестворений Син Божий одягнувся у створене, виткане
людське тіло в утробі Діви Марії і стався істинною людиною, залишившись вічним
Богом.
Ісус Христос, Син Божий – досконалий і Він мав
святе життя. Там де ми би згрішили, Він
не грішив. Там де ми падали в спокусу, Він перед спокусою вистояв. І все це Він
робив на нашому місці, заради нас і для нас. Він робив це, бо любить нас ще з
вічності, особливою божественною любов’ю,
яка ніколи не перестає.
В цьому світі можна мати лише тимчасову
радість. Але Ісус каже, щоб ми раділи не тимчасово, а вічно. Він так каже, бо
знищує нашу найбільшу проблему, проблему, яка стоїть між нами і вічним життям.
Ісус знищує проблему гріха. За наші
гріхи Він іде на Гологофський хрест і проливає на цьому хресті Свою святу кров,
якою вас обмито від кожної провини проти Бога і ближнього. Христос на хресті
помер за гріхи цілого світу і воскрес для виправдання усіх тих, що вірують в
Нього, Христа розп’ятого і воскреслого, Царя над царями і Пана над панами.
Єрусалим, який творить Бог – не мури, не
вулиці, і не будинки. Єрусалим, про який
сьогодні пророкує нам Ісая – це люди, люди віруючі в Христа. Господь не каже,
що Він буде творити Єрусалим. Він каже: «що творю Я, бо ось Я створю Єрусалима на радість». Єрусалим, тобто місто віруючих в Христа,
тобто Християнська Церква безперервно твориться ще від часу першого
проголошення Євангелія в Едемському Саду, але настане такий час, коли Єрусалим,
тобто Церква буде створений до кінця.
Це відбудеться у
час повернення Христа. Бо тоді вже Євангеліє не буде проповідуватися – у цьому
не буде потреби, бо ми побачимо Христа обличчя в обличчя, а Він воскресить усіх
померлих. Якщо ми будемо в той день ще живі, то Він нас преобразить – ми будемо
мати нові досконалі тіла і з усіма воскреслими віруючими Господь розташує нас
на новій землі.
Господь каже, аби ми вже сьогодні раділи тим,
що відбувається сьогодні: прощенням гріхів, яке нам проголошує Господь сьогодні. Бо коли ми маємо прощення, коли ми виправдані
заради Христа самою вірою, то всі болі цього світу і будь-які страждання –
сущий дріб’язок, як про нього каже Апостол Павло: «Тож усе я вважаю за втрату
ради переважного пізнання Христа Ісуса, мого Господа, що я ради Нього
відмовився всього, і вважаю все за сміття, щоб придбати Христа, щоб знайтися в
Нім не з власною праведністю, яка від Закону, але з тією, що з віри в Христа,
праведністю від Бога за вірою, щоб пізнати Його й силу Його воскресення, та
участь у муках Його, уподоблюючись Його смерті, аби досягнути якось воскресення
з мертвих» (Фил. 3:8-11).
Бо де буде воскресення мертвих там буде
радість, з якою не порівняти жодної радості, яка лишень може бути тут, навіть у
віруючих. І та радість буде і в нас, і в
Бога. Господь каже: «І буду Я Єрусалимом радіти, і втішатися буду
народом Своїм, і не почується в ньому вже голос плачу й голос зойку!» Це тут
бандити у міліцейській формі. Це тут – побиття і наруга над невинними
громадянами. Це в Україні проливається кров і чиниться беззаконня. Це
відбувається в світі, бо тут поки що править балом сатана та його
підручні. Але Боже Слово – певне і
надійніше від будь-якого граніту. І Господь вже тішиться Своїм Єрусалимом,
Своєю Церквою, віруючими у Христа – вами, любі брати і сестри.
Господь тішиться вами тут і радіє кожною вашою
перемогою над гріхом, над злом і над старою людиною. Господь також бачить ваші біди
і відгукується на ваші молитви, і приходить вам на допомогу. Господь Ісус Христос сьогодні покріплює вас
Своїми істинними тілом і кров’ю у хлібі та вині Святої Вечері та ними запевнює
вас про Свою любов і радість, що ви нині – Його діти, для яких Він здобув вічне
життя.
Але ще більша радість чекає на нас, коли ми
будемо на новій землі, під новим небом, у Його Царстві, де не буде ні плачу, ні
зойку, а лише радість, лише любов, лише щастя, лише вічне життя! «Як написано:
Чого око не бачило й вухо не чуло, і що на серце людині не впало, те Бог
приготував був тим, хто любить Його!» (1 Кор. 2:9). А нині ви вже Христів народ
на радість Богові. Прийди, Господи
Ісусе! Амінь.
А Сам Бог миру нехай освятить вас цілком
досконало, а непорушений дух ваш, і душа, і тіло нехай непорочно збережені
будуть на прихід Господа нашого Ісуса Христа! (1 Сол. 5:23). Амінь.
Немає коментарів:
Дописати коментар