четвер, 21 квітня 2016 р.

Коїмо гріхи через те, що грішники

Отож я в беззаконні народжений, і в гріху зачала мене мати моя (вірш 7).

Далі він не говорить про гріх у шлюбі або про гріх батьків, наче звинувачуючи батьків у гріхові, коли каже: «в гріху зачала мене мати моя». Він не каже: «Зачинаючи мене, моя мати згрішила», ані каже він: «Я згрішив, коли був зачатий». Він тут говорить про саме несформоване насіння і проголошує, що воно – повне гріха і маси погибелі. Таким чином істинним і доречним значенням є таке: «Я – грішник не через те, що я скоїв перелюб і і не через те, що спричинив убивство Урії. Але я скоїв перелюб і вбив через те, що я народився, і то був зачатий і сформований в утробі, як грішник». Тож ми – грішники не через те, що коїмо цей або той гріх, а ми коїмо ці гріхи через те, що ми перше грішники. Тобто погане насіння і погане дерево завжди приносять поганий плід, а з поганого кореня вирости може лише погане дерево.

Мартін Лютер, З лекції на Псалом 51:5

Немає коментарів: