[Цвінґлі] захищав союз Церкви і держави. Відповідно до нього, світська влада мала наглядати за дисципліною в Церкві. Водночас Біблія Церкви мала бути кодексом законів держави. Чинність світського закону залежить від його узгодженості з Писаннями. Щойно уряд перестає бути християнським урядом, як на порядку денному мала з'являтися революція...
Якби Лютер знав про ці [войовничі] плани [Цвінґлі], то на Колоквіум з Цвінґлі в Марбурзі (1529 р.) він би ніколи не погодився. Навіть Електорові Саксонії було важко переконати Лютера в тому, що коли Імператор Карл V виступить проти Шмалькальдської Ліги, аби зруйнувати силу протестантизму, то обов'язком протестантських князів буде вчинити Карлові V опір. Лютер стояв на тій позиції, що Євангелію жодна плотська зброя не потрібна. Цвінґлі поліг у битві під час другої каппельської війни (1531 р.), у кольчузі воїна. На пам'ятникові у Вормсі він зображений із Біблією в одній руці та мечем в іншій. Це вражаючий контраст між Цвінґлі та Лютером.
Доктор Дж. Л. Неве, З історії християнської думки
One dogma but many dogmatics. . .
16 годин тому
Немає коментарів:
Дописати коментар