Всупереч поширеним припущенням, справжня відмінність між церквами не будується на важкозрозумілих текстах або простих обрядах, або ж на якомусь визначеному порядку молитов. Наприклад, відмінності між Римом і Реформацією і вагомі, і чіткі: 1) Чи спасіння строго є безкоштовний дар заради Христа, а чи ми мусимо його якимось чином заробляти? 2) Чи остаточний авторитет в церкві перебуває лише в Богові та Його натхненному Слові, а чи він також перебуває у церковних посадовцях? Вибір між лютеранським і реформатським розумінням Євангелія є теж надзвичайно простим. Наприклад, чи Святе Хрищення справді пропонує прощення і відновлення, а чи ні? Чи Євангеліє – це просто правильна інформація, а чи воно насправді несе і передає всі ті благословення, які воно описує? Чи Господня Вечеря справді Христові тіло та кров, а чи слова Самого Господа про неї (а разом з тим і слова Св. Павла) слід сприймати в якийсь інший спосіб, як якусь образну мову? Жодне серйозне тлумачення Євангелія не може уникнути таких питань або залишити їх без відповіді. Ідея ж про доктринально нейтральне Євангеліє сама собі суперечить.
Курт
Маркворт, Спасенна істина: доктрина для мирян
Немає коментарів:
Дописати коментар